سخنران پيش از خطبه‌ هاي نماز جمعه تهران گفت: يكي از درس هاي نهضت عاشورا، غيرت دينداري امام حسين (ع) و يارانش بود و مسلمانان به خصوص ملت ايران نيز اهانت به پيامبر اسلام (ص) را تحمل نكردند و غيرت دينداري خود را نشان دادند.

به گزارش خبرنگار سياسي "مهر" ، آيت الله موحدي كرماني در سخنان پيش از خطبه‌ هاي نماز جمعه تهران به تبيين سياست‌ و تدبير الهي امام حسين (ع) پرداخت و گفت: امام حسين (ع)، حكومت يزيد را از طريق تحريك عواطف، تسلط بر قلوب و دل ‌ها و نيز به راه انداختن سيل اشك سرنگون كرد. اين سياست ابدي است و اگر مي‌ خواهيد حكومت ظالم را سرنگون كنيد راه اين است كه مردم بايد بيدار شوند.

سخنراني پيش از خطبه ‌هاي نماز جمعه تهران با اشاره به اينكه نهضت مقدس عاشورا الگو و اسوه‌ هايي دارد، افزود: هيهات‌ منا الذله، دفاع از حق و تسليم نشدن به هيچ قيمت از الگوهاي نهضت عاشورا است كه مردم ايران با تاسي از اين الگو در 22 بهمن امسال يكپارچه شعار دادند "انرژي هسته ‌اي حق مسلم ماست" و ثابت كردند كه در مقابل دشمنان تسليم نمي ‌شوند.

وي از غيرت دينداري به عنوان ديگر الگوي نهضت عاشورا نام برد و تصريح كرد: مسلمانان بخصوص ملت ايران اهانت به پيامبر اسلام را تحمل نكردند و غيرت دينداري خود را نشان دادند. دنياي غرب شايد يك آزمايشي انجام داد اما سيلي خورد.

به گزارش "مهر"، موحدي كرماني در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به استقامت و مقاومت ياران امام حسين (ع) گفت:‌ موفقيت ياران امام حسين (ع) اين بود كه سيدالشهدا را به عنوان حجت‌ خدا و امام زمان مي ‌دانستند.

وي با تاكيد بر اينكه آن چيزي كه دشمن را به زانو درآورد و درمي ‌آورد همين اعتقاد به ولي امر است،تصريح كرد: اين اعتقاد در عمق فكر و قلب مردم ايران به طور كامل وجود دارد.

سخنران پيش از خطبه هاي نماز جمعه تهران عاشورا را يك بحران توصيف كرد و افزود: در مديريت بحران رهبر بايد هدف، راه و ابزار رسيدن به هدف را مشخص كند و از تمام ابزارها براي رسيدن به هدف استفاده كند.

موحدي كرماني خاطرنشان كرد: ياران امام حسين (ع) بسيار اندك بودند و خيلي از ياران وي نيز در نيمه راه برگشتند، بنابراين امام حسين با ياران اندك نمي‌ توانست دشمن را به زانو درآورد ولي با اينكه يزيد چهره زشت خود را پنهان كرده بود،اما ‌امام حسين(ع) اين چهره را برملا كرد و واقعه عاشورا چهره يزيد را روشن كرد و جو تنفر بوجود آمد و بني ‌اميه منقرض شد.

وي افزود: امروز نيز دشمن چهره زشت خود را در پشت عناوين زيباي مبارزه ‌با تروريسم، آزادي، حفظ حقوق بشر و دمكراسي پنهان كرده است.

سخنران پيش از خطبه ‌هاي نماز جمعه تهران گفت: ‌امام خميني (ره) همين راه را در پيش گرفت و ظلم ‌هاي شاه را بر ملا ‌كرد و روحانيون و خطبا در مساجد و محافل مذهبي حقايق را تبيين كردند و چهره كريه شاه برملا شد و منجر شد تا اين كه شاه فرار كند كه البته صدام هم به اين مسئله گرفتار شد.

موحدي كرماني در پايان با بيان اين كه هدف امام حسين برملا ساختن چهره كريه يزيد بود، اظهار داشت: ‌سيدالشهدا از همه ابزارها براي رسيدن به هدف خود استفاده مي ‌كرد و از همان عصر عاشورا پيروزي امام حسين (ع) مشخص بود.