بجنورد- معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی با تأکید بر همکاری و تشریک مساعی همه دستگاه ها در راستای رفع مشکلات جوانان گفت: به طور قطع پراکنده کاری و فعالیت جزیره ای در این زمینه نتیجه بخش نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرحیم نوروزیان، سه شنبه شب در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان خراسان‌شمالی، با اشاره به جمعیت بالای جوانان در کشور، اظهار کرد: بدون شک جوانان تأثیرگذارترین قشر در سطح جامعه ایران هستند.

وی با بیان اینکه به همین دلیل ضروری است تا با همت و تلاش بیشتر مسئولان، حداقل نیازهای جوانان تأمین شود، افزود: در برنامه پنجم توسعه کشور، وظایف ویژه ای بر عهده هر یک از دستگاه های دولتی گذاشته شده که سند سلامت جوانان یکی از این برنامه ها در زمینه رفع مشکلات جوانان است.

نوروزیان با اشاره به اینکه وجود اختلال و مشکل در زندگی جوانان به سرعت بر روی جامعه نیز اثر می گذارد، تصریح کرد: بر این اساس ارتقای سلامت جوانان یکی از اولویت های اصلی بوده و سند سلامت جوانان نیز در راستای غربالگری سلامت جوانان کشور تدوین شده است.

وی با بیان اینکه سند مزبور مشتمل بر هشت بسته راهبردی بوده و برای اجرایی کردن آن همکاری گسترده و همه جانبه تمامی دستگاه ها لازم است، اضافه کرد: اجرای درست این سند گام مهمی در راستای تأمین، حفظ و ارتقای همه جانبه سلامت جوانان به شمار می رود.

نوروزیان در ادامه با تأکید بر اینکه برنامه های حوزه جوانان در خراسان شمالی می بایست با مشارکت بیشتر دستگاه های اجرایی برگزار شود، افزود: این استان ظرفیت ها و پتانسیل های فراوانی دارد اما وجود نیروی انسانی جوان و  توانمند یکی از افتخارات خراسان شمالی بوده و نتایج مسابقات علمی نیز مؤید این مسئله است.

به گفته وی در حوزه جوانان مشکلات زیادی وجود داشته و برای رفع این مشکلات نیز می بایست همه دستگاه ها وارد صحنه شده و با یک کار تیمی و منسجم در راستای رفع مشکلات جوانان فعالیت کنند.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی گفت: به طور قطع پراکنده کاری و فعالیت جزیره ای در این زمینه نتیجه بخش نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس آمار اداره کل ثبت احوال خراسان شمالی این استان اکنون بیش از ۹۱۸ هزار نفر جمعیت داشته و ۲۹۰ هزار تن آن جوانان ۱۵ تا ۲۹ ساله اند که ۶۰ درصد آنان در سن ازدواج قرار دارند اما به بهانه های مختلف از تن دادن به آن طفره می روند.

همچنین حدود ۱۷۳ هزار نفر از این جوانان را دختران و پسران ۱۹ تا ۲۱ سال تشکیل می دهند.