بجنورد- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: در آستانه سال تحصیلی پیش رو دانش آموزان محروم این استان به بیش از هفت هزار کفش و سه هزار کیف نیاز دارند.

عباس اهرابی اصیلی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به فرا رسیدن سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: بیش از هفت هزار دانش آموز و هزار و ۵۰۰ دانشجوی محروم در خراسان شمالی تحت پوشش نهاد کمیته امداد قرار دارند.

وی با اشاره به برگزاری جشن عاطفه ها به منظور تأمین نیازهای تحصیلی این دانش آموزان، افزود: بر اساس نیازسنجی انجام شده دانش آموزان خراسان شمالی برای شروع سال تحصیلی پیش رو به هفت هزار و ۱۳۲ جفت کفش نیاز دارند.

اهرابی اصیلی اضافه کرد: به طور کلی دانش آموزان محروم این استان در شروع سال تحصیلی جاری به ۳۰ هزار قلم لوازم التحریر و نیز سه هزار کیف نیاز دارند که در این زمینه نیازمند مشارکت بیشتر خیران هستیم.

وی با بیان اینکه بخشی از کیف های مورد نیاز این دانش آموزان با مشارکت خیران خریداری شده است، افزود: در این راستا نیازهای مختلفی وجود دارد به گونه ای که اکنون در برخی از خانواده های نیازمند استان، فرزندان به صورت مشترک در شیفت های صبح و عصر از یک کیف و کفش استفاده می کنند.

اهرابی اصیلی با اشاره به اینکه جشن عاطفه ها طی روزهای بیست و ششم و بیست و هفتم شهریورماه در هزار و ۸۰۰ پایگاه در استان برگزار می شود، از همه مردم و خیران خواست تا در این جشن حضور پرشوری داشته و با کمک های خود لبخند را بر لب های دانش آموزان نیازمند استان بنشانند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی اظهار کرد: البته در مدارس نیز جشن عاطفه ها در روز هشتم مهر ماه امسال همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.