کرمانشاه- نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی ازصدور مجوز تامین مالی پروژه راه آهن غرب کشور از سوی شورای اقتصاد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، راه آهن غرب از جمله پروژه های بر زمین مانده در کشور است که کلنگ آغاز به کار آن در سال ۸۰ به زمین زده شد، اما اکنون با گذشت ۱۴ سال از آن زمان به دلیل عدم تخصیص اعتبارات کافی از پیشرفت قابل توجهی برخوردار نیست.

این پروژه که حلقه مفقوده کریدور شرق به غرب به شمار می‌ رود قرار بود ظرف مدت ۴ سال از آغاز احداث، همدان را از طریق ریل به کرمانشاه و از آنجا به مرز خسروی متصل کند، اما شاهد هستیم که در دولت های گذشته پیشرفت قابل ملاحظه ای در اجرای پروژه حاصل نشده است.

پروژه راه آهن غرب کشور در حال حاضر در فاز «ملایر- کرمانشاه» از پیشرفت ۹۰ درصدی زیرساخت ها و در فاز «کرمانشاه- خسروی» از پیشرفت ۱۰ درصدی برخوردار است.

به گفته مسئولان عدم تخصیص اعتبار دلیل اصلی توقف اجرای پروژه بوده است به گونه ای که از ۱۱۳ میلیارد تومان اعتبار مصوب سال گذشته و ۱۶۸ میلیارد تومان اعتبار تصویب شده امسال تا کنون هیچ مبلغی برای آن تخصیص داده نشده است.

پیگیری های خبرگزاری مهر طی سالیان اخیر در خصوص روند اجرایی پروژه راه آهن غرب کشور ادامه داشته و امروز نماینده سنقر در مجلس شورای اسلامی از صدور مجوز شورای اقتصاد برای تامین اعتبار این پروژه خبر می دهد.

محمد ابراهیم محبی در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: راه آهن غرب یکی از دغدغه های مردم و مسئولان استان است که می تواند نقش مهمی در توسعه کرمانشاه و جبران عقب ماندگی های آن داشته باشد.

وی افزود: همچنین با راه اندازی این پروژه سفر به عتبات عالیات آسان تر شده و زمینه برای برقراری ارتباط کشور با کشورهای آسیای میانه و همچنین شرق آسیا فراهم می شود.

محبی با اشاره به مشکل کمبود اعتبار پروژه غرب کشور طی سال های پس از آغاز به کار آن گفت: شورای اقتصاد مجوز تامین اعتبار پروژه را صادر کرده و امیدوار هستیم با حمایت های دولت شاهد تکمیل پروژه در آینده ای نزدیک باشیم.

نماینده مردم سنقر در مجلس با اشاره به آماده بودن مدارک فنی و حقوقی قرادادی پروژه برای تامین منابع فاینانس، گفت: علاوه بر این در حال حاضر پیگیری های لازم برای امین اعتبار پروژه از طریق صندوق توسعه ملی و منابع داخلی نیز در حال انجام است.