امیرشهاب رضویان معتقد است تولید فیلم کودک و نوجوان در کشور دچار وقفه و آسیب شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، امیرشهاب رضویان عضو هیات انتخاب جشنواره بین المللی فیلم‌های نوجوانان با بیان اینکه تولید و نمایش فیلم‌های کودک و نوجوان نیازمند حمایت سیاستگذاران فرهنگی است، گفت: در مورد تفکیک جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان نباید پیش داوری کرد و باید حداقل یک دوره از جشنواره برگزار شود تا بتوان در این زمینه اظهارنظر کرد و نمی توان از حالا پیش‌داوری کرد.

وی ادامه داد: بازبینی آثار رسیده به بیست و نهمین جشنواره فیلم‌های نوجوانان دو هفته گذشته به پایان رسید و می‌توان گفت کیفیت آثار در سطح خوبی بود و فیلم ها بر اساس محدودیت برای رده سنی نوجوان انتخاب شدند.

کارگردان فیلم سینمایی «سفر مردان خاکستری» با تاکید بر اینکه توجه به گروه سنی نوجوان در جامعه ضروری است، توضیح داد: با توجه به اینکه نوجوانان در میانه گروه سنی قرار دارند و نه جزو گروه سنی کودک و نه جوان هستند حقوق آنها تا حدودی نادیده گرفته می‌شود.

وی بیان کرد: نوجوانان در سن آسیب‌پذیری قرار دارند و در صورتی که این جشنواره تخصصی آغازگر مسیری باشد که به مسائل نوجوانان منفک از کودک و به طور ویژه تر نگریسته شود، شاهد اتفاقات خوبی در این راستا خواهیم بود.

رضویان در پایان گفت: معضل اساسی سینمای کودک و نوجوان کشور این است که به خاطر از بین رفتن ساز و کارهای نمایش فیلم و شرکت‌های پخش فیلم، سال ها است که تولید این نوع فیلم در جامعه سینمایی کشور دچار وقفه و آسیب شده است.