زنجان- معاون فنی اداره کل دامپزشکی استان زنجان گفت: در روز عید قربان امسال ۲۶ اکیپ ثابت و سیار در برای ارتقای بهداشت عمومی و سلامت جامعه از سوی سازمان دامپزشکی زنجان آماده ارائه خدمات خواهند بود.

محمدباقر حاج کاظمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به در نظر داشتن تمهیدات لازم در روز عید قربان افزود: هماهنگی‌هایی با کشتارگاه صنعتی دام زنجان انجام‌شده است که مردم می‌توانند با انتقال دام‌ها به آنجا از خدمات فنی و شرعی این محل برای قربانی کردن دام‌ها استفاده کنند.

وی تصریح کرد: همه خدمات کشتارگاه صنعتی فقط در روز عید قربان به صورت رایگان است.

معاون فنی اداره کل دامپزشکی استان زنجان با تأکید بر اعمال نظارت‌های بهداشتی کافی در کشتارگاه‌ها گفت: با استفاده از خدمات کشتارگاه‌های صنعتی می‌توان از سلامت دام و گوشت حاصل، اطمینان کامل داشت.

حاج کاظمی با بیان اینکه دام‌های در اختیار مردم می‌تواند آلوده به برخی بیماری‌ها باشد اظهار کرد: برای جلوگیری از بروز مشکل  در اثر بیماری‌های احتمالی دام‌ها سامانه تماس ۱۵۱۲ برای رسیدگی به شکایات و بررسی و بازدید از عملیات و محل‌های ذبح دام آماده پاسخگویی است.

وی با اشاره به ۲۶ اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی که در جهت ارتقای بهداشت عمومی و سلامت جامعه در روز عید قربان در سطح استان فعال خواهد بود گفت: این اکیپ ها از ۱۴ دامپزشک، ۲۵ بازرس بهداشت گوشت و ۶ ناظر شرعی تشکیل‌شده است.