یک انیماتور معتقد است ساخت انیمیشن های کوتاه درآمدزا نیست و کمتر سفارش ساخت چنین انیمیشن هایی به فعالان این عرصه داده می شود.

اشکان رهگذر انیماتور در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تولیدات خود در حوزه انیمیشن گفت: سال گذشته یک مجموعه در قالب سریال انیمیشن با نام «جا حکایتی» برای شبکه «آی فیلم» ساختیم که در حال حاضر با حضور در جشنواره فیلم های کودک گرجستان نامزد بهترین سریال شده است.

وی با اشاره به اینکه استقبالی که از این مجموعه انیمیشن شد باعث شده فصل دوم این مجموعه را بسازد، بیان کرد: «جا حکایتی» برداشتی آزاد از داستان های سعدی در یک بستر کمدی است که از طریق شخصیت های خیمه شب بازی روایت می شود.

این انیماتور ادامه داد: فصل دوم «جا حکایتی» که به زودی طراحی و تولید آن را آغاز می کنیم، قرار است با همان سبک و این بار روایتگر مثنوی معنوی مولانا باشد.

رهگذر با اشاره به دیگر فعالیت های خود در حوزه انیمیشن گفت: به تازگی ساخت دو موزیک ویدیو با نام «ایشالا» برای گروه موسیقی «بمرانی» و «پگاسوس» برای خواننده ای به نام «رام» ساخته ایم که به زودی منتشر می شود. در موزیک ویدیوی «ایشالا» برای شخصیت اصلی موزیک ویدیو یک رولر کاستر ۷۵ کیلومتری طراحی کردیم، این موزیک ویدیو در یک پلان با ۱۴۰ هزار فریم ساخته شده است.

کارگردان انیمیشن «جا حکایتی» بیان کرد: «پگاسوس» نیز یک موزیک ویدیو قابل توجه است که ۵۰ هنرمند در آن فعالیت داشته اند.

وی با بیان این مطلب که ساخت موزیک ویدیو دو شاخه دارد، توضیح داد: شاخه اول در حوزه ساخت موزیک ویدیو آن دسته از آثاری است که مجوز نمایش می گیرند و با توجه به جذابیت تصویری بسیاری از هنرمندان در عرصه موسیقی ساخت چنین انیمیشن هایی را سفارش می دهند. از طرف دیگر موزیک ویدیوهایی است که سفارش دهنده نیازی به دریافت مجوز برای آن ندارد. به هر حال ساخت موزیک ویدیو برای انیماتورها مناسب تر است، چرا که به نسبت دیگر سفارش ها از سود مالی بیشتری برخوردار است.

رهگذر در پایان گفت: انیمیشن کوتاه چندان در کشور سفارش پذیر نیست و نمی تواند برای فعالان در حوزه انیمیشن درآمدزا باشد. از طرف دیگر ساخت انیمیشن های سینمایی و سریالی بسیار پرهزینه است و بخش دولتی باید روی آن سرمایه  گذاری کند که حضور این بخش نیز طی سال های اخیر بسیار کمرنگ شده است.