یزد-معان سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: برگزار کنندگان انتخابات باید بی طرفی کامل را همواره مدنظر داشته باشند و بعد از انتخابات حفظ بی طرفی ما به عنوان سند افتخار ثبت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی طالبی ظهر امروز در نشست مشترک ستاد انتخابات استان و شهرستان یزد اظهار داشت: مرکز استان یزد به دلیل اینکه بیش از نیمی از جمعیت استان را در خود جای داده است لذا تعداد شعبه بیشتری هم نسبت به دیگر شهرستان ها دارد و از حساسیت ویژه ای برخوردار است.

وی ادامه داد: خوشبختانه فرماندار و مجموعه تحت نظر فرمانداری یزد تاکنون تجربه برگزاری چندین انتخابات را دارد و با همین تجربه فعالیت های بسیار خوبی برای اسفندماه سال جاری نیز در حال انجام است.

رییس ستاد انتخابات استان یزد گفت: برگزار کنندگان انتخابات باید بی طرفی کامل را همواره مدنظر داشته باشند و همان گونه که وزارت کشور، فرمانداری و استانداری عزم خود را برای برگزاری انتخاباتی بی طرفانه نشان داده اند باید بعد از انتخابات اسفندماه حفظ بی طرفی ما به عنوان سند افتخار ثبت شود.

طالبی افزود: همچنین تمام کارهایی که انجام می شود باید برای حضور حداکثری مردم باشد و بهترین شرایط فراهم شود تا همه اقشار در سرنوشت خود مشارکت داشته و از حقی که دارند استفاده کنند.

وی گفت: خوشبختانه تیم ستاد انتخابات شهرستان یزد با تجربه ای که پشتوانه کار ستادی آن ها است بسیار مسیر خوبی را طی کرده و اقداماتی که انجام شده تاکنون قابل تقدیر است.

کلیه فعالیت های مرتبط با انتخابات و کاندیداها رصد می شود

فرماندار یزد نیز در این نشست گفت: تاکنون چهار نشست برای ستاد انتخابات شهرستان یزد برگزار شده و چون بخش زارچ مستقل از یزد می باشد لذا احکام ستاد انتخابات این بخش نیز صادر شده است.

محمود شاکری شمسی افزود: یکی از کارهایی که امسال انجام شده برگزاری دوره های قانون انتخابات و نشست هایی ویژه این امر بوده که در پایان نیز آزمونی از شرکت کنندگان انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین شبکه مجازی برای اعضای ستاد شهرستان یزد راه اندازی شده و کلیه فعالیت های مرتبط با انتخابات و کاندیداها رصد می شود و همه اقدامات لازم تاکنون به صورت شفاف و به روز در حال انجام است.

رییس ستاد انتخابات شهرستان یزد گفت: با توجه به اینکه در حوزه یزد انتخابات زرتشتیان و کلیمیان را نیز خواهیم داشت لذا کمال همکاری لازم را با دست اندرکاران این حوزه داشته ایم و تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات انجام شده است.

وی ادامه داد: برگزاری انتخاباتی سالم، رقابتی و با حضور حداکثری مردم سرلوحه تمام فعالیت های ما است و به فرمایش مقام معظم رهبری آرای مردم را به عنوان حق الناس می دانیم و تمام فعالیت های خود را در این راستا انجام خواهیم داد.

بیش از شش هزار نفر در برگزاری انتخابات شهرستان یزد همکاری دارند

معاون فنی و امور عمرانی فرماندار یزد نیز در این نشست گفت: بیش از شش هزار نفر در برگزاری انتخابات شهرستان یزد همکاری دارند که پنج هزار نفر به صورت مستقیم در شعب انجام وظیفه می کنند و هزار نفر از نیروهای امدادی و تدارکات هستند.

وی با اشاره به اینکه ۳۴۰ خودرو در بحث حمل و نقل همکاری خواهند داشت ادامه داد:  امسال تمام خودروها دارای برچسب مخصوص خواهند بود و جلسه توجیهی نیز برای رانندگان برگزار خواهد شد.

مسئول ستاد پشتیبانی ستاد انتخابات شهرستان یزد گفت: در روز انتخابات بیش از ۱۸ هزار وعده غذایی توزیع خواهد شد که ۱۲ هزار آن مربوط به ناهار و شام است که باید به صورت گرم توزیع شود و با توجه به اینکه در فصل سرد سال هستیم لذا تمهیدات لازم برای نحوه توزیع و بسته بندی آن ها در دست پیگیری است.

شاکری ضمن درخواست مساعدت برای پرداخت برخی از بدهی های گذشته گفت: تمام تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی پرشور و با حضور حداکثری مردم اندیشیده شده و از امکانات موجود با برنامه ریزی که خواهد شد نهایت استفاده را خواهیم داشت.

بانک اطلاعاتی شعب انتخابات در حال پیگیری و گردآوری است

معاون برنامه ريزی، اداری و مالی فرماندار یزد نیز در این نشست گفت: کلیه قوانینی که لازم بود تا همه در جریان آن قرار گیرند از طریق اتوماسیون در اختیار بخشداری ها قرار گرفت و همچنین بانک اطلاعاتی مربوط به شعب در حال پیگیری و گردآوری است.

افسانه شهابی پور افزود: به روز رسانی نقشه های شعب اخذ رای در دست پیگیری است و آنتن دهی تلفن همراه و بررسی تعداد خط تلفن ثابت نیز از دیگر اقدامات در حال پیگیری است.

مسئول کمیته آی تی ستاد انتخابات شهرستان یزد گفت: بررسی های برای آمارگیری از تعداد رایانه و امکانات وجود در شعب صورت گرفته و با توجه به اینکه تعدادی از شعب انتخابات شهرستان یزد در مدارس قرار دارد و به دلیل تعطیلی مدارس در هفته آینده از این شعب نیز پیگیری لازم صورت خواهد گرفت تا نسبت به تامین اقلام مورد نیاز اقدامات لازم صورت گیرد.

از نظر اتوماسیون اداری و سخت افزاری دارای کمبودهایی هستیم

بخشدار زارچ نیز در این نشست گفت: از لحاظ نیروی انسانی در بخش زارچ هیچ مشکلی نداریم اما از نظر اتوماسیون اداری و سخت افزاری دارای کمبودهایی هستیم که مکاتبات لازم انجام شده و تقاضای مساعدت داریم.

امیر صادقی مقدم اظهار داشت: ۱۷ شعبه در بخش زاچ وجود دارد که بیشتر این شعب شهری است و اقدامات لازم برای بازدید از شعب و به روز رسانی امکانات لازم انجام شده و در حال پیگیری هستیم.

محمدعلی جعفری معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار یزد نیز در این نشست گفت: در انتخابات گذشته ۱۴ شعبه سیار و ۱۱۰ شعبه در مدارس و هفت شعبه در حسینیه ها و بقیه در ادارات دولتی و دیگر مراکز مستقر شده بود و در سال جاری بررسی های لازم برای جابجایی شعبات بر اساس جمعیت و نیاز لازم انجام شده و در حال پیگیری است.

در پایان این نشست ترحمی معاون نیروی انسانی استانداری، سالاری مدیرکل سیاسی و انتخابات، اکرم فداکار مدیرکل آی تی استانداری، طباطبایی مدیرکل ثبت احوال استان، کلمبو مسئول ستاد اطلاع رسانی ستاد انتخابات شهرستان یزد نیز مواردی را بیان نموده و ساختمان بازسازی شده ستاد انتخابات شهرستان یزد واقع در فرمانداری افتتاح شد.