شهریار-شهردار شهریار گفت: موفقیت در جلوگیری و کنترل ساخت و سازهای غیرمجاز، مستلزم قوانین مقتضی و قدرتمند است.

مسعود رهنما شهردار شهریار در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به عزم جدی مدیریت شهری شهریار برای برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز اظهار داشت: عدم وجود طرح تفصیلی مصوب از عوامل تاثیرگذار در افزایش ساخت و سازهای غیر قانونی به شمار می رود و از زمان ارائه شدن این طرح، تب ساخت و سازها به شکل محسوسی درشهریار کاهش یافته است.

وی افزود: شهرداری خود را مصمم و مکلف می داند تا در چارچوب های طرح تفصیلی، ساخت وسازهای شهری عملیاتی شود و طرح تفصیلی نقشه راهی به شمار می رود که نقش بسزایی در مهار بی رویه چنین ساخت و سازهایی ایفا می کند.

رهنما گفت: فارغ از نقش موثر طرح تفصیلی در کاهش و کنترل این پدیده، نباید از خلا و ضعف های قانونی موجود در این عرصه به سادگی چشم پوشی کرد.

شهردار شهریار عنوان کرد: قوی و نافذ نبودن قانون در حوزه ساخت و سازها، بستری را فراهم می کند که فعالان این عرصه، فضا را برای ورود به چنین حوزه ای مناسب ببینند و با بهره گیری از ضعف های موجود، اقدام به پیگیری طرح های عمرانی غیر مجاز خود کنند.

وی افزود: اصلاح و بازبینی قوانین و به روز کردن آن بر اساس اقتضائات زمان، ازضروریات اجتناب ناپذیری است که در صورت تحقق، امکان برخورد و مقابله سازنده با این ناهنجاری را به نحو موثرتری فراهم می کند.

شهردار شهریار عنوان کرد:مجموعه مدیریت شهری شهریار، طرح ها و برنامه های بسیاری را بر اساس اولویت ها و نیاز سنجی های پیش بینی، تنظیم و طراحی کرده و با انگیزه مسئولان و همدلی موجود در این منطقه، افق بسیار روشنی را برای توسعه مضاعف شهریار پیش بینی می کنیم.

رهنما یادآور شد: مجموعه مدیریت شهری شهریار برای رفع نارسایی های شهری بر اساس شرح وظایف و اختیارات تعریف شده تلاش خود را به کار می گیرد.