آبدانان - مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبدانان گفت:در سال تحصیلی جدید ۹ هزار دانش آموزان آبدانانی مشغول به تحصیل می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح سه شنبه، با حضور فرماندار، مسئولان ادارات و نهادهای دولتی شهرستان زنگ شکوفه ها در دبستان شهید صید میرزایی شهرستان آبدانان به صدا در آمد.

فرماندار آبدانان در این مراسم ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس و تبریک جشن شکوفه ها، گفت: جشن شکوفه ها آغازی برای شروع کسب علم و دانش است که دانش آموزان پله های علم و دانش را یکی پس از دیگری می پیمایند.

مجید عسگری افزود: معلمان و اولیای دانش آموزان باید تمام تلاش خود را به کار گیرند تا زمینه شناسایی استعدادهای آنان فراهم شود و برای تقویت و شکوفایی استعداد آنان اقدام کنند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبدانان در این مراسم گفت: در سال تحصیلی جدید، ۱۱۲ واحد آموزشی در قالب ۵۰۰ کلاس درسی در مناطق مختلف شهری، روستایی و عشایری شهرستان آبدانان برای تحصیل دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی آماده‌شده‌اند.

صفر رحمانی پور اظهار داشت: بیش از ۹ هزار دانش‌آموز در این مدارس مشغول به تحصیل می‌شوند و بیش از یک هزار و ۱۰۰ نفر همکار فرهنگی کار تدریس و آموزش این تعداد دانش‌آموز را به عهده‌دارند.

رحمانی پور افزود: از تعداد ۱۱۲ واحد آموزشی در شهرستان آبدانان تعداد ۲۶ واحد آموزشی پسرانه، ۲۵ واحد آموزشی دخترانه و ۶۱ واحد آموزشی مختلط در نقاط مختلف شهری، روستایی و عشایری این شهرستان وجود دارد.

اجرای نمایش خیابانی و گروه سرود از دیگر برنامه های جشن شکوفه ها در شهرستان آبدانان بود که در پایان این مراسم نیز زنگ جشن شکوفه ها در مدرسه شهید صیدمیرزایی نواخته شد.