قم - نمازگزاران جمعه قم بعد از اقامه نماز با برگزاری راهپیمایی، بی‌تدبیری خاندان آل سعود در برگزاری مراسم حج و فاجعه کشتار مسلمانان در منا را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، جمع کثیری از نمازگزاران بعد از اقامه نماز جمعه در قم، با برپایی راهپیمایی در راستای اعلام بی‌کفایتی و بی‌تدبیری خاندان آل سعود در برگزاری مراسم حج سال جاری، از حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) به سمت میدان شهدا راهپیمایی کردند.

در این راهپیمایی شعارهایی علیه آل سعود سر داده شد و نمازگزاران خاندان آل سعود را لایق تولیت مسجدالحرام نداسته و سوء مدیریت مسئولان برگزاری حج را عامل وقوع فاجعه سقوط جرثقیل و کشتار حجاج در منا در حج امسال دانستند.

راهپیمایان در پایان ضمن قرائت بیانیه‌ای جنایات آل سعود در کشورهای اسلامی از جمله یمن و بحرین و سوریه را محکوم کردند و این رژیم را بی‌کفایت و دست نشانده آمریکا و صهیونیست‌ها خواندند.

راهپیمایی کنندگان ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های داغ دیده حجاج ایرانی و سایر کشورهای اسلامی که در فاجعه منا و در روز عید قربان جان خود را از دست دادند، از مسئولان کشور خواستند ضمن پیگیری عوامل وقوع این حادثه نسبت به رسیدگی حال مصدومان و سایر مفقودین این حادثه تلاش کنند.