کمیساری عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در بیانیه ای از تاخیر در امدادرسانی به مهاجران از سوی کشورهای ثروتمند اروپایی شکایت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز،  کمیساری عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در بیانیه ای اعلام کرد کشورهای جهان باید زودتر نسبت به بحران مهاجران سوریه واکنش نشان دهند و برای این مسئله خیلی دیر شده است.

«آنتونیو گوترس» رئیس کمیساری عالی پناهندگان سازمان ملل با انتقاد از کشورهای ثروتمند اروپایی گفت: متاسفانه وقتی مردم فقیر وارد کشورهای ثروتمند وارد می شوند آنها متوجه می شوند که در جهان فقری هم هست.

گوترس که در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل سخن می گفت با اشاره به بحران سوریه که از چهار سال پیش شروع شده است، افزود: چرا دنیای توسعه یافته درباره این مسئله آنقدر جدی نیست مگر آنها نمی دانستند چهار سال در این کشور جنگ بوده است.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا هفته گذشته طی نشستی با سهمیه بندی بین کشورهای عضو در پذیرش مهاجران موافقت کردند که با مخالفت چند کشور اروپای شرقی مواجه شد. طبق اطلاعات سازمان ملل از چهار سال گذشته با شروع جنگ داخلی در سوریه کشورهای ترکیه، اردن و لبنان پذیرای مهاجران سوری آواره شده از خانه و کاشانه خود بودند.

قرار است کشورهای عضو سازمان ملل به ریاست بان کی مون در جلسه ای به بررسی بحران مهاجران بپردازند. گوترس می گوید ظاهراً کشورهای ثروتمند از خواب گران خود بیدار شده اند و می خواهند برای مهاجران کاری انجام دهند.