بجنورد- معاون هنری اداره كل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی از آغاز ثبت نام اینترنتی گروههای نمایشی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، حسن عابدی گفت: آیین‌نامه تأسیس و ثبت گروه‌های نمایشی منتشر شد و تمامی گروههای نمایشی می توانند نسبت به ثبت گروه خود اقدام كنند.

وی افزود: پایگاه اینترنتی www.esteghrar.ir با هدف اطلاع رسانی، ثبت نام و ارائه پروانه فعالیت به گروههای تئاتر شهرستانی طراحی و رونمایی شده و هنرمندان تئاتر می توانند با مراجعه به این سایت در جریان جزئیات آن قرار گیرند.

عابدی اظهار داشت: کلیه فرم های مورد نیاز از طریق سایت در اختیار گروهها قرار می‌گیرد و آنها می توانند با ثبت نام اینترنتی عضویت خود را به دفتر استقرار گروههای نمایشی اعلام کنند.

وی گفت: طبق آئین‌نامه جدید روند ثبت گروه‌های نمایشی آسان شده و ثبت‌نام اولیه گروه‌های متقاضی به صورت مجازی در سامانه ثبت گروه های نمایشی انجام خواهد شد.

عابدی تصریح کرد: پس از انجام ثبت نام، پرینت ثبت نام به همراه مدارک تایید شده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان به معاونت هنری اداره کل ارسال می‌شود.

معاون امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در استان شورایی پرونده‌های ارسالی را بررسی و در صورت احراز شرایط، دریافت پروانه فعالیت تایید و به تهران ارسال می شود.

وی اظهار داشت:مدارک ارسالی در جلسه ای  با حضور مدیر کل و مدیر دفتر استقرار گروههای نمایشی، مدیر امور استانها، معاون امور مالی و تنی چند از کارشناسان تئاتر برای صدور مجوز نهایی بررسی خواهد شد.

عابدی افزود: در این آیین‌نامه شرایط تأسیس گروه‌ها بر اساس تعداد هسته مرکزی و پیوسته گروه در سه دسته تعریف و طبقه بندی شده است.

وی ادامه داد: گروه‌های تئاتر در استان می توانند تا ۲۵ مهرماه سال‌جاری از طریق سامانه ثبت گروه‌های نمایشی نسبت به ثبت‌نام اولیه گروه نمایشی اقدام کنند.

عابدی افزود: این معاونت از اول مهرماه آماده دریافت مدارک بوده و فقط تا ۲۵ مهرماه نسبت به بررسی و ارسال پرونده به اداره کل هنرهای نمایشی اقدام خواهد کرد.

معاون هنری ارشاد خراسان شمالی درخواست کرد با توجه به حساسیت و کوتاهی زمان، ادارات شهرستانها، هنرمندان و انجمن های نمایش در این امر تسریع كنند.