کرمانشاه- یک استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به نقش بی بدیل زنان در دوران دفاع مقدس بر تبیین مناسب نقش آنان طی آن دوران تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد دیانی پیش از ظهر امروز دوشنبه در یادواره ۹۴۱ زن شهیده استان کرمانشاه که در محل حسینیه ثارالله سپاه حضرت نبی اکرم(ص) برگزار شد، اظهار داشت: در هیچ دینی جز اسلام تکالیف کاملی در عرصه های مختلف بر عهده زنان گذاشته نشده است.

وی گفت: در هیچ کجا و هیچ دینی از زنان سالخورده، زجر کشیده و داغدیده انتظار انجام کاری نمی رود اما در دین اسلام برای این زنان در بعضی موقعیت ها، مسئولیت هایی قرار داده شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در عصر شکوفایی اسلام تکالیف مهمتری بر عهده زنان گذاشته شده است، افزود: زنان ایرانی در دفاع مقدس ثابت کردند که از هیچ ایثار و فداکاری برای دفاع از نظام فروگذار نیستند.

حجت الاسلام دیانی ادامه داد: مقام معظم رهبری نقش زنان در جریان انقلاب، پیروزی انقلاب و دفاع مقدس را بی بدیل عنوان کرده اند.

به گفته وی امروز اگر نقش زنان در خطوط مقدم انقلاب ها و بیداری اسلامی تعریف شود حرکت های انقلابی روند سریعتری خواهند داشت.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه نقش زنان تا نقطه ظهور امام عصر (عج) موثر است، گفت: غفلت در این زمینه حاصل رسیدن به ظهور را تکمیل نخواهد کرد.

حجت الاسلام دیانی هدف تمدن اسلام را رسیدن به نقطه ظهور عنوان کرد و گفت:‌ طبق فرمایش امام(ره) هدف انقلاب اسلامی نیز خرد کردن هیمنه استکبار و ایجاد حکومت الهی برای رسیدن به نقطه ظهور است.

وی یادآور شد: تمدن اسلامی باید خیزشی را ایجاد کند که مردم با انجام مسئولیت های خود ظهور امام عصر را انتظار کشند نه اینکه منتظر ظهور امام عصر برای حل مشکلات باشند.

به گفته این استاد حوزه و دانشگاه در حال حاضر که گروهک های تکفیری توسط استکبار به ذهن و افکار برخی جوانان نفوذ کرده اند جامعه اسلامی نگاه جهادی زنان را برای جلوگیری از گسترش این انحراف می طلبد.

حجت الاسلام دیانی با بیان اینکه زنان شهیده در سخت ترین نقطه عبور که ضد انقلاب برای ضربه زدن به نظام ایجاد کرده بود با پیروی از اصول امام وارد میدان مبارزه علیه دشمن شدند، گفت: آرمان امام این بود که چنانچه زنان برای تحقق ظهور اسیر شوند، ارزشمند است.

وی گفت: امروز زنان در جامعه آلوده به فرهنگ غربی بیشتر باید در جریانات فرهنگی حضور داشته باشند و این در حالیست که نقش زنان در جهان تخطئه شده است.

به گفته این استاد حوزه و دانشگاه حضور در هنگام خطر و دفاع کردن و همچنین ایجاد روحیه ایمانی برای ساختن مجاهد فی سبیل الله از جمله تکالیفی است که اسلام بر عهده زنان نهاده است.