ایلام - با حضور فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام، فرماندار آبدانان، مسجد صاحب الزمان(عج) روستای چم کبود به بهره برداری رسید و مسجد روستای ژیور کلنگ زنی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، صبح چهارشنبه مسجد صاحب الزمان(عج) روستای چم کبود به بهره برداری رسید.

سردار صادق حسینی فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام در آیین بهره برداری از مسجد روستای چم کبود در شهرستان آبدانان گفت: سپاه استان در زمینه محرومیت زدایی کارهای خوبی انجام داده که در آینده نیز ادامه خواهد داشت و با همکاری ارگان های مختلف دولتی می‌توان بخشی از پروژه های عمرانی همچون ساخت مساجد و حسینیه، غسالخانه و دیگر پروژه های عام المنفعه در روستاهای محروم و دور افتاده را انجام داد.

وی همچنین گفت: سپاه تاکنون توانسته با اعتبارات قرارگاه مرکزی محرومیت زدایی و سازمان بسیج استان پروژه های عمرانی خوبی در راستای محرومیت زدایی اجرا کند.

همچنین با حضور فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام و مسئولان شهرستان آبدانان، کلنگ احداث مسجد روستای ژیور آبدانان به زمین زده شد و مسئولان با خانواده شهید رضا نوروزی در روستای ژیور دیدار کردند.

برای احداث این مسجد با زیربنای ۲۵۰ مترمربع، از محل اعتبارات بسیج سازندگی سپاه ناحیه آبدانان مبلغ ۳۵۰ میلیون ریال و از کمک های خیرین و مردم این روستا نیز مبلغ ۳۵۰ میلیون ریال هزینه می شود.

فرمانده سپاه ناحیه آبدانان در حاشیه افتتاح مسجد روستای چم کبود گفت: پروژه مسجد چم کبود از طرف قرارگاه محرومیت زدایی سپاه و سازمان بسیج با مشارکت و کمک اهالی روستا، اوقاف استان، شورای زکات شهرستان و همچنین تعدادی از خیرین احداث و امروز توسط فرمانده سپاه حضرت امیر المومنین(ع) استان به بهره برداری رسید.

سرهنگ کرم رضا نصرالهی افزود:‌ این مسجد با زیر بنای ۳۲۰ مترمربع و اعتباری بالغ بر دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال با همکاری خیرین و دستگاه های اداری و مشارکتی در روستای چم کبود آبدانان ساخته شده است.

وی اظهار کرد: احداث دو باب خانه بهداشت در روستاهای هلیوه و جابرانصار، احداث سه باب مسجد در روستاهای آب انار، چم کبود و سیاه گاو، کمک به مرمت حوزه علمیه جوادالائمه، ساخت ۴ باب غسالخانه و ۱۳ سرویس بهداشتی در روستاهای شهرستان از دیگر برنامه های اجرا شده توسط سپاه ناحیه آبدانان بوده است.

نصرالهی با بیان اینکه در نیمه نخست سال جاری با اعتبارات اشتغال زایی بخش موسسه نگار نصر سپاه انقلاب اسلامی بیش از ۲۰ نفر در مشاغل مختلف مشغول به کار شده اند، گفت: مبلغ دو میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال در شش ماهه اول سال جاری برای اشتغال زایی ۲۰ نفر در زمینه کارگاه کابینت سازی، پرورش دام سبک و سنگین، نانوایی صنعتی و سنتی، باغداری، خرید ادوات کشاورزی، کارگاه بلوک زنی و تولید قطعات بتونی، کارگاه خیاطی و کارگاه فرش بافی هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر و در بخش های مختلف عمرانی، محرومیت زدایی و اشتغال زایی برنامه های و پروژه های متنوعی در دست انجام است، افزود: در مجموع بیش از سه میلیارد و ۷۱۰ میلیون ریال در این بخش ها هزینه می شود و با اجرای کامل این پروژه ها و کارگاه های تولیدی، زمینه اشتغال بیش از ۱۰۰ نفر در این شهرستان فراهم می شود.

فرمانده سپاه ناحیه آبدانان اضافه کرد: تاکنون در بخش تسهیلات اقتصاد مقاومتی، ۷۲۰ میلیون ریال برای اشتغال زایی ۱۰ نفر هزینه شده که تا پایان سال جاری و با جذب اعتبارات به ۴۰ نفر می رسد.