ظریف وزیر خارجه لوکزامبورگ را در جریان حادثه مکه و تلفات انسانی بویژه هموطنان ایرانی قرار داد و خواستار ایفای نقش فعالتر اتحادیه اروپا در زمینه کشتار در یمن و فاجعه منا شد.

به گزارش خبرگزاری مهر وزرای امورخارجه جمهوری اسلامی ایران و لوکزامبورگ صبح روزچهارشنبه ۸ مهرماه در سازمان ملل متحد در نیویورک با یکدیگر ملاقات و گفتگو کردند.

در این ملاقات طرفین ضمن رایزنی در خصوص مسائل مهم منطقه ای و بین المللی در زمینه ارتقاء سطح روابط دوجانبه پس از لغو تحریم ها گفتگو و تبادل نظر کردند.

«جین آسلبورن» در این دیدار با تأکید بر روابط سنتی وخوب دو کشور و انجام آمادگی‌های لازم برای لغو تحریمهای اروپایی و گسترش بیشتر روابط دو کشور به اهمیت سخنرانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و مبارزه با تروریسم داعش اشاره کرد و گفت: لوکزامبورک و اتحادیه اروپایی تلاش می کند به وضعیت وخیم انسانی در کشورهای منطقه کمک کند و در این زمینه مساعدت جمهوری اسلامی ایران از اهمیت زیادی برخوردار است.

ظریف در این دیدار وزیر خارجه لوکزامبورگ را در جریان حادثه مکه و تلفات انسانی بویژه هموطنان ایرانی قرار داد و خواستار ایفای نقش فعالتر اتحادیه اروپایی در زمینه کشتار در یمن و فاجعه منا شد.

در ادامه این دیدار طرفین همچنین در مورد بحران‌های منطقه ای بویژه سوریه و یمن و جنبه های بشر دوستانه این بحرانها و مراحل اجرای برجام بحث و تبادل نظر کردند.