مشهد- استاد حوزه علمیه تهران گفت: یکی از مهمترین پیام های غدیرالهی بودن امامت است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام «سید محمد بنی هاشمی» شامگاه پنج شنبه در هشتمین اجلاس سالیانه بزرگداشت غدیر که در هتل الغدیر مشهد برگزار شد گفت: واقعه غدیر نشان می دهد امامت یک امر انسانی نیست و امری است که اراده الهی در آن دخیل است.

وی افزود: یکی از مهمترن پیام های غدیر این است که امامت امری الهی است و این مسئله مهترین اعتقاد شیعیان است.

 در ادامه این اجلاس آیت الله «سید جعفر سیدان» استاد حوزه علمیه خراسان رضوی نیز سخن گفتن در مورد شخصیت حضرت علی(ع) را امری بسیار دشوار دانست و اظها کرد:  یکی از ان ابعاد حضرت این است که  انسان متحیر می ماند  از چه بعدی از ابعاد امیر المومنین(ع) سخن بگوید.  

وی افزود: شخصیت حضرت جامع  حقایق است و اساس ظرافت ها و شخصیت حضرت به وصف در نمی آید.

آیت الله سیدان در ادامه به یکی از سوال هایی که در مورد حادثه غدیر مطرح شده است اشاره و اظهار کرد: برخی این سوال را مطرح می کنند که آیا خود حضرت علی(ع) برای اثبات امامت و خلافتشان به واقعه غدیر اشاره کرده اند یا خیر؟ که بنده با مختصر مراجعه ای که داشتم پاسخ این سوال را به قدری روشن دیدم که برای پاسخ لزومی به زیاده گویی نمی بینم و شما را به مطالعه کتاب الغدیر، صفحه ۱۵۹ تا ۱۹۶ ارجاع می دهم.

وی افزود: در این کتاب ارزشمند، مولی امیر المومنین(ع) در موقعیت های مختلف از جمله در جنگ جمل، جنگ صفین و در شورایی که با حضور مدعیان خلافت داشته اند برای اثبات خلافتشان به واقعه مهم غدیر خم اشاره کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، هشتمین اجلاس سالانه غدیر که از شب گذشته در محل هتل الغدیر مشهد مقدس آغاز شده تا فردا ادامه دارد.