آستانه اشرفیه- در دومین روز از هفته نیروی انتظامی، همایش پلیس و آموزش ترافیکی با هدف آشنایی دانش آموزان با مقررات و تخلفات راهنمایی در آستانه‌اشرفیه برگزار شد.

رئیس اداره راهنمایی و رانندگی شهرستان آستانه‌ اشرفیه در حاشیه همایش پلیس و آموزش ترافیکی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از آنجا که توجه نکردن بسیاری از والدین به مقررات رانندگی یکی از مهمترین عوامل تصادفات کشور است، این همایش سعی دارد با آشنا کردن دانش آموزان با قوانین راهنمایی و رانندگی، فرهنگ رعایت این قوانین را در خانواده ها گسترش دهد.

سروان حسین صوفی نژاد به کاهش تصادفات کشور از طریق آموزش‌ و همکاری همیاران پلیس اشاره کرد و افزود: در سال ۹۲ تعداد تصادفات منجر به فوت در کشور ۱۸ هزار و ۷۰۰ مورد بود که خوشبختانه این آمار در سال ۹۳ به دليل گسترش آموزش های صورت گرفته با ۳۰ درصد کاهش به ۱۸ هزار و ۲۸۰  نفر رسید و تلاش داریم با آموزش‌های لازم این آمار را به وضعیت بهتری برسانیم.

وی بر ضرورت شناسایی مناطق حادثه‌ خیز در شهرستان آستانه اشرفیه تاكيد كرد و یادآور شد: طی شش ماهه نخست امسال سه نفر در تصادفات شهری جان خود را از دست داده و ۱۲ نفر نیز مصدوم شده اند.

رئیس راهور شهرستان آستانه ‌اشرفیه با بیان اینکه همیشه جریمه و اعمال قانون کارساز نیست، ادامه داد: با کمک مردم و همیاران پلیس و آموزش‌هایی که با تعامل آموزش‌ و پرورش برقرارشده است، می‌توان نگاه ویژه ای به فرهنگ ترافیک و راهنمایی و رانندگی داشته باشیم.

صوفی نژاد تعداد همیاران پلیس شهرستان آستانه اشرفیه را ۷۵ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد همیار پلیس، پنج نفر به ‌عنوان پلیس افتخاری با پلیس راهور شهرستان همکاری می کنند.