رئیس جمهور ترکیه با طرح اتهاماتی بی اساس ادعا کرد که افزایش حضور نظامی روسیه در خاک سوریه اشتباه بزرگی است که در نهایت منجر به شکست خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس پرس، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه پیش از سفر به فرانسه در جمع خبرنگاران مدعی شد مسکو با افزایش حضور نظامی در سوریه مرتکب اشتباه بزرگی شده است.

وی در این باره گفت: ترکیه به هیچ وجه حاضر به پذیرش اقدامات نظامی و حملات هوایی روسیه نیست.

اردوغان با یادآوری روابط دوستانه آنکارا – مسکو مدعی شد که اقدامات اخیر روسیه مخرب است و منجر به منزوی شدن این کشور در سطح منطقه می شود.

اردوغان که طی سال های اخیر با حمایت آشکار از معارضین سوری از هیچ تلاشی برای بی ثبات کردن دولت دمشق خودداری نکرده و حتی در برخی مقاطع برای برهم زدن ثبات سوریه به گروه های تروریستی نظیر داعش متوسل شده است در ادامه مدعی شد: روسیه در حمایت از دولت «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه تنها نیست و ایران نیز در این امر مشارکت دارد.

اردوغان در ادامه اتهامات بی اساس خود ائتلاف روسیه – ایران – سوریه وعراق را اشتباهی بزرگ خواند و گفت: آنکارا اوضاع را به زودی ارزیابی کرده و تصمیمات لازم را اتخاذ خواهد کرد. ما به شدت با این حملات مخالف هستیم و روسیه در اجرای عملیات خود تنها خواهد ماند.