وزارت امور خارجه کره جنوبی امروز اعلام کرد: «یوکیا آمانو» مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز سه شنبه برای پیگیری آخرین تلاش ها در خصوص خلع سلاح هسته ای در شبه جزیره کره به سئول سفر می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت امور خارجه کره جنوبی امروز با انتشار بیانیه ای از سفر سه شنبه «یوکیا آمانو» مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به این کشور خبر داد.

بر اساس این بیانیه، قرار است آمانو در این سفر دو روزه با «یون بیونگ» وزیر امور خارجه و برخی از دیگر مقامات بلندپایه این کشور درباره آخرین تلاش های انجام شده در راستای خلع سلاح هسته ای در شبه جزیره کره دیدار و گفتگو کند.

برخی کارشناسان بدون اشاره به زرادخانه های هسته ای رژیم اشغالگر قدس در منطقه خاورمیانه، سفر مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به سئول آن هم به فاصله زمانی کمتر از یک ماه از تصویب قطعنامه ای در آژانس درباره کره شمالی را نشانی از عزم این نهاد بین المللی برای خلع سلاح اتمی در جهان می دانند.

آژانس بین المللی انرژی اتمی در قطعنامه مذکور ازکره شمالی خواسته بود به تعهدات خود در توافقنامه شش جانبه خلع سلاح هسته ای پایبند باشد.