معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اعلام تشکر از نمایندگان به خاطر رای اعتماد مجدد به آخوندی، گفت: امیدواریم هفته آینده در بررسی برجام شاهد این اعتماد ارزشمند نمایندگان به دولت باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از پایان جلسه بررسی استیضاح وزیر راه و شهرسازی، مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در جمع خبرنگاران گفت: اولاً باید تشکر کنم از جانب هیات دولت و رئیس‌جمهور به خاطر رای معنادار و قاطعی که نمایندگان به ادامه کار و خدمت آقای آخوندی دادند.

وی همچنین از استیضاح‌کنندگان وزیر راه و شهرسازی که این فرصت را فراهم کردند تا وزیر پرکار دولت تدبیر و امید گزارشی از خدمات دولت در حوزه این وزارتخانه ارائه دهد، تشکر کرد.

انصاری گفت: فضای جلسه، فضای بسیار خوبی بود. استیضاح‌کنندگان مطالبشان را مطرح کردند و وزیر محترم و مخالفان استیضاح نیز مطالب ارزشمندی را مطرح کردند.

وی ادامه داد: گرچه فرصت برای بیان خدمات ارزشمند و گسترده وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن، راه‌آهن، هواپیمایی و بنادر کوتاه بود، اما به هر حال فرصتی بود که گوشه‌ای از خدمات اعلام شود.

انصاری تصریح کرد: یقیناً مطالبی که در جلسه امروز اعلام شد و همچنین تذکرات نمایندگان در تسریع اجرای طرح‌ها و تعیین اولویت‌های مجلس، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: تصور می‌کنم این رای پاسخ عملی نمایندگان به فراخوان و فرمایش رهبری در مورد نامگذاری سال جاری به نام «دولت، ملت همدلی و همزبانی» بود.

وی رای اعتماد مجدد به وزیر راه و شهرسازی را نشان و نمادی از همدلی و همزبانی دولت و مجلس خواند و گفت: در استیضاح آقای فانی هم مجلس این همدلی و همزبانی را نشان داد.

انصاری تصریح کرد: امیدواریم در شرایط کنونی کشور که دولت در راستای رفع مشکلات مردم و توسعه کشور علیرغم مشکلات، عزم کرده است، زمینه‌های همکاری دولت و مجلس فراهم شود.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور ابراز امیدواری کرد تا در باقی‌مانده عمر مجلس نهم با همراهی بهتر و بیشتر دولت و مجلس، زمینه انجام اقدامات و خدمات بیشتر برای مردم فراهم شود.

وی گفت: امیدوارم با روحیه واقعیت‌گرایی، مصلحت‌گرایی و مردم‌گرایی که امروز نمایندگان در رای خود به آخوندی نشان دادند، هفته آینده نیز در بررسی برجام شاهد این حضور و اعتماد ارزشمند نمایندگان به خدمت‌گزاران مردم در دولت تدبیر و امید باشیم.

انصاری اظهار داشت: افتخار می‌کنیم در شرایطی که منطقه ما امن نیست و مشکلات اطراف ما را فرا گرفته، در پرتوی نظام جمهوری اسلامی، هدایت رهبری و تدابیر دولت و همدلی و همراهی مجلس و دیگر قوا، کشور ما امن است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در بخش دیگری از اظهارات خود با تاکید بر لزوم جذب سرمایه‌گذاران خارجی و غیردولتی، گفت: دولت بعد از اجرای برجام، بستر گسترده‌ای برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف بخصوص راه، هواپیمایی و مسکن فراهم کرده است.

وی ادامه داد: آقای آخوندی در همایش روز گذشته اعلام کرد برای ۲۱ میلیارد یورو، طرح و پروژه ارائه کردند؛ در شرایطی که بودجه دولتی محدود است، برنامه‌ریزی برای جذب سرمایه‌های غیردولتی کار بزرگی است.

انصاری اظهار داشت: آقای آخوندی، معاونان و همکارانشان در سطح کشور با رای اعتماد مجدد از امروز با همت مضاعف، کارهای بزرگ خود را تسریع می‌کنند و به زودی مجلس و مردم شیرینی این رای ارزشمند را خواهند چشید.