قم - رئیس هیئت تکواندوی استان قم گفت: مسابقات تکواندوی منطقه‌ای بانوان کشور در قم برگزار می‌شود.

محمد جمشیدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پیکارهای تکواندوی منطقه‌ای بانوان کشور در بخش کیوروگی در قم انجام خواهد شد و تیم‌هایی از استان‌های مرکزی کشور در این رقابت‌ها حاضر هستند.

وی افزود: در این دوره از مسابقات که در راستای رشد و توسعه تکواندوی بانوان روز جمعه ۱۷ مهر در قم برگزار خواهد شد بیش از ۱۶۰ تکواندوکار حضور خواهند داشت و رقابت‌های خود را در سالن شهیدان برجعلی‌زاده قم برگزار می‌کنند.

رئیس هیئت تکواندوی استان قم گفت: حضور تیم‌هایی از استان‌های تهران، اصفهان، قزوین، مرکزی و قم در این مسابقات قطعی شده است و ممکن است تیم‌هایی از استان‌های البرز و تیم‌های توابع نیز در این رقابت‌ها حاضر شوند.

جمشیدی بیان داشت: با توجه به برخی تغییرات در هیئت تکواندو به دنبال حضور پررنگ‌تر بانوان قمی در عرصه‌های رقابتی تکواندو در سطح استان و کشور هستیم و تکواندوی بانوان قم باید از رکود خارج شود و در یکی دو ماه اخیر اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی درباره حضور بانوان پومسه کار قمی در لیگ بر‌تر و دسته اول کشور عنوان کرد: بر خلاف بخش کیوروگی یا مبارزه، فعالیت بانوان قمی در بخش پومسه پررنگ بوده است و امسال چند پومسه کار قمی در لیگ دسته اول و بر‌تر کشور حضور دارند که کبری سخایی وطن و طاهره صفدری از این جمله هستند.

رئیس هیئت تکواندوی استان قم تصریح کرد: در رده سنی ۱۸ تا ۳۱ سال مهسا روستایی در قسمت انفرادی مسابقه می‌دهد و تیم منتخب قم نیز در قسمت تیمی شامل زهرا یوسفی، زینب میرزایی و فاطمه معین‌زاده است.

جمشیدی افزود: تکواندوی بانوان قم در لیگ پومسه در بخش داوران نیز ۴ نماینده دارد که فردوس چوبین، مرضیه احمدی، سمیرا سادات موسوی و مریم یقینی در این رقابت‌ها قضاوت می‌کنند که مریم یقینی مسئولیت نایب رئیسی هیئت تکواندوی استان قم را نیز بر عهده دارد.