گرگان- معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در جشنواره ملی مهر غدیر خبرگزاری مهر اعلام کردخبر و رسانه قادر به راه اندازی جریان های اجتماعی برای حفاظت از محیط زیست است.

به گزارش خبرنگار مهر، در پیام معصومه ابتکار آمده است: در روزگار کنونی اگر بخواهیم مشاغل را بر معیار شرافت تقسیم بندی کنیم، کار خبررسانی و خبرنگاری در بالاترین رتبه ها قرار دارد. تلاش برای اطلاع رسانی و آگاهی، به طور ذاتی و ارزشمند و مقدس است و افرادی که این حرفه را انتخاب می کنند اغلب برای خود ماموریتی معنوی به منظور کشف حقیقت و اعطای آن به مردم قائل هستند.

حوزه خبر و اطلاع رسانی برای ایفای رسالت واقعی خود البته نیازمند حمایت دولت ها و بی طرفی سازمان های متبوع مانند خبرگزاری ها و مطبوعات است. تامین فضای باز و سالم نقد و نقدپذیری از سوی دولت ها و رعایت موازین اخلاقی و حقوقی، برخورد علمی و غیرپوپولیستی با مسایل، شفافیت طلبی و افشای فساد بدون در نظر گرفتن منابع جناحی از سوی سازمان های تهیه و انتشار خبر، از ملزومات ایفای نقش درست رسانه در جامعه است.
به این منظور رویکرد دولت یازدهم از ابتدا مبتنی بر جریان آزاد اطلاعات و حل مشکلات براساس تعامل بوده و دستگاه های تحت امر خود را ملزم به رعایت جایگاه خبر و خبرنگاری کرده است.

چنانچه سازمان حفاظت محیط زیست در این دوره تمام شکایت دولت قبل از خبرنگاران را پس گرفته و تاکنون هیچ شکایتی از رسانه ها و اصحاب آن نداشته است.

این سازمان اگرچه با خبرسازی ها و حتی نشر اکاذیب فراوان روبه رو بوده، اما مقابله با آن را تنها در تخصصی شدن حوزه محیط زیست و بهره مندی هر چه بیشتر خبرنگاران از علوم مربوطه و ابرام بر اخلاق و روشنگری می داند.

اکنون که توسعه پایدار اسلامی و حفاظت از محیط زیست از جهت گیری های اصلی دولت به شمار می رود، امید است رسانه های نیز بیش از پیش بتوانند با تخصصی و علمی تر شدن مواجه خود، در کنار شجاعت و جستجو گری، خدمات شایانی را متوجه محیط زیست شکننده و آسیب پذیر کشور سازند.

خبر و رسانه قادر به راه اندازی جریان های اجتماعی برای حفاظت از محیط زیست است. به شرطی که ضمن اطلاع رسانی شفاف و بیان مشکلات به جنبه های مثبت دستاوردها و پیشرفت ها در این عرصه پرداخته و با ایجاد امید سبب افزایش انگیزه اجتماعی در حمایت از محیط زیست شوند. برای شرکت کنندگان در جشنواره ملی مهر غدیر خبرگزاری مهر و همه اهالی رسانه آرزوی توفیق و سربلندی دارم.