گرگان - مدیر و مدرس حوزه علمیه قره تپه با اشاره به اینکه استان گلستان در کشور تبدیل به نماد وحدت شده است، گفت: باید تلاش ها به گونه ای باشد که ایران در دنیا به نماد وحدت شیعه و سنی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، همایش ضرورت های ملی وحدت مذاهب از نگاه رسانه به همت دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان های گلستان و گیلان، مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور و خبرگزاری مهر پیش از ظهر امروز در سالن فرهنگی میرداماد شهرستان گرگان آغاز شد.

آخوند عبدالجبار میرابی مدیر و مدرس حوزه علمیه قره تپه در ابتدای سخنان خود، شهادت زائران خانه خدا در حادثه «منا» را به رهبر معظم انقلاب تسلیت گفت و اظهار کرد: نقش رسانه در انعکاس این حادثه دردناک بر کسی پوشیده نیست.

وی در ادامه به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص واقعه منا اشاره کرد و گفت: پس از فرمایشات رهبری دولت آل سعود به این نتیجه رسید که همه شهدای ایرانی حادثه منا را به کشور بازگرداند.

وی در ادامه سخنان خود بر وحدت و همدلی مسلمانان تاکید کرد و گفت: برگزاری همایش هایی با محوریت وحدت مذاهب از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که در این همایش ها اجماع علمای شیعه و سنی را می توان دید.

مدیر و مدرس حوزه علمیه قره تپه در ادامه به تلاش خبرگزاری های خارجی برای از بین بردن وحدت شیعه و سنی اشاره کرد و گفت: بسیاری از رسانه ها و خبرگزاری دنیا با اعتباری هنگفت اقدام به تفرقه افکنی می کنند به همین منظور برگزاری همایش های ضرورت های ملی وحدت مذاهب از نگاه رسانه می تواند بسیار مهم باشد و باعث ایجاد همدلی و همزبانی بیشتر شود.

وحدت میان شیعه و سنی به فرهنگ تبدیل شود

آخوند میرابی ضمن تقدیر از خبرگزاری مهر برای برپایی همایش ضرورت های ملی وحدت و مذاهب، گفت: در این همایش ها دغدغه های علمای شیعه و سنی به سمع و نظر مردم می رسد.

وی عالی ترین روش برای تحقق وحدت در میان مسلمانان را راه و روش پیامبر اسلام(ص) دانست و گفت: زمانی که کفار و مشرکان کارشکنی می کردند پیامبر(ص) با ایجاد اتحاد و برادری میان انصار و مهاجران وحدت را به معنای واقعی جاری و ساری کردند و این حرکت در تاریخ اسلام ماندگار شد.

مدیر و مدرس حوزه علمیه قره تپه با تاکید بر اینکه اگر درایت های پیامبر(ص) در صدر اسلام نبود معلوم نبود ما پای کدام دست ساخته خود بت پرستی می کردیم، گفت: امروز باید از تفرقه دوری کنیم و به اتحاد که خواسته پیامبر(ص) است دست پیدا کنیم.

آخوند میرابی با تاکید بر اینکه شیعه و سنی باید همدیگر را بشناسند و نسبت به همدیگر معرفت پیدا کنند، گفت: اهل تسنن و اهل تشییع باید به مقدسات همدیگر احترام بگذارند چرا وحدت خواسته پیامبر اسلام(ص) بود.

وی معرفت پیدا کردن شیعه و سنی نسبت به همدیگر را باعث دفاع از کیان مقدسات و مشترکات دانست و گفت: با توجه به اینکه استان گلستان در کشور تبدیل به نماد وحدت شده است باید تلاش ها به گونه ای باشد که ایران در دنیا به نماد وحدت شیعه و سنی تبدیل شود.

آخوند میرابی در ادامه به توصیه های رهبر معظم انقلاب در خصوص جلوگیری از توهین به اهل سنت اشاره کرد و گفت: باید وحدت میان شیعه و سنی را به فرهنگ تبدیل کنیم.

تفرقه استراتژی کهن استکبار جهانی در کشورهای اسلامی است

مدیر و مدرس حوزه علمیه قره تپه با تاکید بر اینکه تفرقه استراتژی کهن استکبار جهانی در کشورهای اسلامی است، گفت: دشمنان اسلام همیشه به دنبال تفرقه افکنی در کشورهای اسلامی هستند.

وی افزود: امام خمینی(ره) فرمودند «مشکل اصلی مسلمانان در تحکیم وحدت اسلامی عمل نکردن به قرآن است» به همین منظور باید بیش از گذشته به قرآن عمل کنیم چرا که عمل کردن به قرآن باعث می شود هیچ گاه ضرر نکنیم.

آخوند میرابی با اشاره به اینکه مستکبران با عناوین مختلف به دنبال تیشه زدن به اعتقادات ما هستند، گفت: مقام معظم رهبری با درایتی مثال زدنی امسال را به نام «همدلی، همزبانی دولت و ملت» نامگذاری کردند چرا که دشمنان به دنبال بر هم زدن همدلی و همزبانی مسلمانان هستند.

مدیر و مدرس حوزه علمیه قره تپه در پایان به مشترکات شیعه و سنی اشاره کرد و گفت: وجود اهل بیت(ع) یکی از بزرگ ترین اشتراکات میان شیعه و سنی است.