به همت رایزنی فرهنگی ایران، محفل انس با قرآن كریم به مناسبت بزرگداشت جانباختگان فاجعه‌ منا با حضور قاریان بین‌المللی مالزیایی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به منظور بزرگداشت یاد و خاطره حجاج جانباخته حادثه منا و محسن حاج حسنی کارگر، نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن كریم مالزی و رحمت‌الله بهمرام، فارغ‌التحصیل دانشگاه پوترا مالزی، محفل انس با قرآن كریم، در محل رایزنی فرهنگی ایران برگزار شد.

برگزاری این مراسم به همت رایزنی فرهنگی ایران در مالزی و همکاری رایزنی علمی ایران در منطقه شرق آسیا با حضور جمعی از قاریان قرآن کریم مالزیایی و ایرانی و همچنین دانشجویان، اساتید و ایرانیان مقیم مالزی، صورت گرفت.

در ابتدای این مراسم، انور هاسین، استاد دانشکده مطالعات قرآن و سنت دانشگاه علوم اسلامی مالزی (یوسیم) و از برگزیدگان مسابقات بین‌المللی قرآن كریم مالزی در سال‌های قبل، ترمذی حاجی علی، نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن كریم مالزی در سال قبل و وان عین الدین حلمی، نفر دوم مسابقات بین‌المللی قرآن كریم مالزی در سال اخیر و رقیب شهید حسنی کارگر و قاری ایرانی صالح رفیعی، آیاتی چند از كلام‌الله مجید را به شهدای منا اهدا کردند.

در ادامه، انور هاسین، استاد دانشکده مطالعات قرآن و سنت دانشگاه علوم اسلامی مالزی با بیان اینکه همیشه از قرائت قرآن قاریان ایرانی دچار هیجان می‌شود، قاریان ایران را جزو بهترین قاریان جهان از لحاظ قدرت و قرائت دانست و گفت: ما بسیار خوشحال هستیم که هر سال میزبان قاریان ایرانی هستیم و البته فرصت‌هایی برای قاریان مالزیایی برای شرکت در مسابقات بین‌المللی قرآن ایران که یکی از بهترین مسابقات است، ایجاد می‌شود و ما با سفر به ایران با فرهنگ و اخلاق و مهمان نوازی ایرانیان بیشتر آشنا می‌شویم.

این استاد مالزیایی، ضمن ابراز خرسندی از آشنایی با اساتید بزرگی همچون شاکرنژاد، طوسی، ابوالقاسمی و قاریان برتر ایرانی در مالزی، گفت: قاریان ایرانی از نظر تکنیک و سبک قرائت بسیار قوی  هستند که این خود چالشی برای قاریان مالزیایی است و هر سال با ایرانیان در رقابت هستیم.

قاری بین‌المللی قرآن كریم در ادامه افزود: امسال قاری برتر ایران محسن حاج حسنی کارگر، توانست  نفر اول مسابقات شود. ما بعد از شنیدن خبر شهادت این قاری قرآن و تراژدی منا بسیار شوکه شدیم و تسلیت درگذشت وی را به صورت‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی اعلام کردیم و بسیار ناراحت شدیم که قاری همچون حاج حسنی کارگر را از دست دادیم.

سپس، یکی از دانشجویان دانشگاه پوتر مالزی با ذکر خاطراتی از شهید رحمت‌الله بهمرام، گفت: شهید بهمرام به مثابه نام و فامیلش دارای خصلت مرام و رحمت برای دانشجویان ایرانی در مالزی بود که با معرفت و روی خوش خود یار و یاور دانشجویان تحصیلات تکمیلی بود.