دولت نیجریه با اشاره به استفاده بوکوحرام از بمب های خوشه ای، به مردم این کشور برای محافظت از خود در برابر این بمب ها هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت دفاع نیجریه از وجود بمب های خوشه ای در انبارهای کشف شده از مناطق اشغال شده توسط گروه شبه نظامیان بوکوحرام خبر داده است.

«رابه ابوبکر» سخنگوی وزارت دفاع نیجریه در بیانیه ای رسمی خطاب به مردم این کشور از کشف بمب های خوشه ای از گروه بوکوحرام خبر و هشدار داد مردم در مقابل این بمب ها از خود محافظت کنند.

دولت نیجریه هم در بیانیه ای رسمی به مردم این کشور در مورد استفاده بوکوحرام از بمب های خوشه ای در اماکن عمومی هشدار داده است. به گفته وزارت دفاع نیجریه اخیراً نظامیان دولتی انباری در ایالت آداماوا کشف کرده اند که مقدار قابل توجهی بمب خوشه ای در آن نگهداری می شد.

گفته می شود بوکوحرام در چند منطقه از کشور نیجریه از این بمب ها استفاده کرده است. به اعتقاد مقامات نیجریه این بمب ها از گروه داعش تهیه می شود. بوکوحرام اخیراً در پیامی صوتی ارتباط خود را با گروه داعش را اعلام کرده بود.

در ماههای اخیر عملیات های تروریستی بوکوحرام در کشورهای نیجریه، چاد، کامرون و نیجر علیه شهروندان این کشورها انجام شده است. ابوجا این حملات را که به کشته شدن تعداد زیادی از شهروندان این کشور منجر شده، در پاسخ به پیروزیهای اخیر ارتش نیجریه در شمال شرق این کشور دانسته است.