بجنورد- با آغاز ماه محرم و ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، خراسان شمالی با نصب پرچم های سیاه عزادار و سیاهپوش شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مردم مومن و خداجوی خراسان شمالی در اولین روز از ماه محرم و ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با نصب پرچم های سیاه بر سر در مساجد، حسینیه ها، مغازه ها و پوشیدن لباس سیاه، آئین های عزاداری دهه اول ماه محرم را آغاز کردند.

خیابان ها و کوچه های شهر بجنورد مرکز استان خراسان شمالی نیز با فرارسیدن ماه عزا و ماتم،  سیاهپوش شد و کاروان و هیئات مذهبی در اماکن مختلف شهر آماده برگزاری آئین های ماه محرم شدند.

همچنین در نخستین روز ماه محرم، عصرامروز تجمع بزرگ هیئات عزاداری خراسان شمالی و سوگواران حسینی با عنوان لبیک یا حسین(ع) در هفت امامزاده شاخص شهرستان های مختلف خراسان شمالی به صورت هماهنگ برگزار می شود.

براساس برنامه ریزی های انجام شده قراراست در این مراسمات ائمه جمعه شهرستانها به ایراد سخن پرداخته و مراسم عزاداری با مداحی مداحان، روضه خوانی وسینه زنی عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت به ویژه سید و سالار شهیدان کربلا، حضرت امام حسین(ع) خاتمه یابد.

در تجمع بزرگ هیئات مذهبی در مرکز استان که در حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع)، برادر گرامی امام رضا برگزار خواهد شد، حجت الاسلام یعقوبی قائم مقام نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان بجنورد سخنرانی خواهد کرد و مراسم مداحی نیز با حضور مداح اهل بیت حسین محراب برگزار خواهد شد.

همچنین از صبح امروز به مدت 10 روز مراسم عزاداری و سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، در محل دفتر حضرت آیت الله مهمان نواز نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با سخنرانی حجت الاسلام قدرتی از اساتید حوزه علمیه قم برگزار می شود.

مشابه این مراسم در شهرستانهای شیروان، فاروج، اسفراین، مانه و سملقان، گرمه، جاجرم و شهرستان راز و جرگلان و در امامزاده های شاخص این شهرستانها برگزار خواهد شد.