سردار رادان جانشین سابق فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به شهدای فاجعه منا بیان کرد که صداوسیما باید متخصصان در ناامن کردن حرم امن را به مردم و کشورهای جهان معرفی کنند.

سردار احمدرضا رادان در واکنش به شهادت زنده یاد حمیدرضا حسینی خبرنگار شبکه خبر در فاجعه منا، به خبرنگار مهر گفت: اعتقاد من بر این است که ما خودمان از دست می رویم و حواس‌مان نیست اما شهدا را بدست می آوریم و از دست نمی دهیم.

وی با اشاره به رسالتی که تلویزیون نسبت به این فاجعه می تواند داشته باشد، گفت: شهدای منا و همچنین شهید حمیدرضا حسینی در فاجعه منا به دست متخصص ترین افراد در ناامن کردن حرم امن الهی، جان خود را از دست دادند. صدا و سیما و اصحاب رسانه و مطبوعات باید توجه داشته باشند که متخصصان در ناامن کردن حرم امن را به مردم و کشورهای جهان معرفی کنند تا به این ترتیب نیمی از راهی را که باید در تربیت آل سعود طی کنیم، پیش ببرند.

سردار رادان اضافه کرد: این شناخت دادن، رسالت سنگین و وظیفه مناسبی است که می تواند به دست اصحاب قلم و در فرمت های مختلف در صدا و سیما انجام شود.

وی در پایان از اهمیت هنرهای تصویری چون تلویزیون و سینما در این باره سخن گفت و تصریح کرد: همه اقلام هنر همچون کاریکاتور، سینما، تئاتر، قلم‌زنان عرصه فرهنگ، مداحان، نقاشان و مخصوصا رسانه می توانند در خدمت این رسالت باشند. این میان تلویزیون و سینما می توانند نقش پررنگ تر و حتی شاید جذاب‌تری نسبت به سایر حوزه ها داشته باشند.