بجنورد- عضو كمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: به منظور شناسایی نخبگان استان، اجرای طرح شهاب در خراسان شمالی باید به صورت جدی پیگیری شود.

قاسم جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به سفر وزیر آموزش و پرورش به خراسان شمالی اظهار كرد: این سفر به منظور افتتاح چندین پروژه آموزشی و با هدف بررسی و رفع مشكلات حوزه آموزش و پرورش استان انجام شده است.

وی افزود: آموزش و پرورش خراسان شمالی با مشكلاتی از جمله تامین هزینه های سرمایشی و گرمایشی، هزینه های ایاب و ذهاب، سرانه مدارس شبانه روزی، تخریبی بودن مدارس و ... مواجه است.

نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست كلی وزارت آموزش و پرورش، تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به دیدار نخبگان با رهبر معظم انقلاب افزود: یكی از مسائلی كه وزارت آموزش و پرورش به صورت جدی باید در استان پیگیری كند بحث اجرای طرح شهاب است.

جعفری اظهار كرد: خراسان شمالی از دانش آموزان و افراد با استعداد و نخبه برخوردار است كه بایستی زمینه های شناسایی آنان به خوبی فراهم شود.

وی گفت: طرح شهاب مخفف عبارت شناسایی و هدایت استعدادهای برتر است و هدف از اجرای آن نیز ماندگاری دانش آموزان با استعداد خاص در مدارس عادی به جای هدایت به مدارسی مانند تیزهوشان است.

جعفری افزود: پیگیری طرح رتبه بندی معلمان نیز یكی از مباحث مورد تاكید در سفر وزیر آموزش و پرورش به خراسان شمالی است.

نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس شورای با تاكید بر توجه به فضاهای آموزشی در مناطق محروم استان گفت: در مناطق محروم استان به ویژه در شهرستان راز و جرگلان مشكل كمبود نیرو وجود دارد كه باید به صورت جدی مورد توجه وزارت آموزش و پرورش قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی با دارا بودن هشت شهرستان و جمعیتی بالغ بر ۹۱۷ هزار نفر، ۱۶۵ هزار  نفر دانش آموز دارد.