بجنورد - رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه ارائه آموزش ها در مقطع متوسطه مدارس كار و دانش و همچنین رشته های فنی و حرفه ای با بازار كار انطباق ندارند.

هادی قوامی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: تعادل جمعیت شهری و روستایی در خراسان شمالی به حالت مطلوب نرسیده است و بیشتر جمعیت این استان ماهیت روستایی دارند.

وی گفت: با توجه به اینكه كشاورزی در خراسان شمالی از جایگاه ویژه ای برخوردار است، سوق دادن رشته های کارو دانش با موضوع کشاورزی می تواند بازار کار خوبی داشته باشد.

قوامی با تاكید براینكه دانش آموزان استان بایستی به سمت رشته هایی كه بازار كار خوبی دارند سوق داده شوند، اظهار كرد: متاسفانه ارائه آموزش ها در مقطع متوسطه مدارس كار و دانش و فنی و حرفه ای به هیچ وجه با بازار كار انطباق ندارد.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: تجهیز مدارس كار و دانش و رشته های فنی و حرفه ای، ارائه آموزش های تخصصی و ... به دانش آموزان باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

قوامی افزود: در حال حاضر ۳۹ درصد دانش آموزان در هنرستان های كار و دانش و فنی و حرفه ای تحصیل می كنند كه این میزان باید افزایش یابد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: امكانات و تجهیزات هنرستان های كار و دانش در استان اندک است و این امر موجب شده تا رغبت دانش آموزان نیز برای تحصیل در رشته های فنی و حرفه ای و كار و دانش از رشد مناسبی برخوردار نباشد.

وی تاكید كرد: آموزش و پرورش باید ادامه تحصیل دانش آموزان در رشته های فنی و رشته های کار و دانش را مدیریت و با تجهیز بیشتر مدارس، زمینه رغبت دانش آموزان برای تحصیل در این رشته ها را فراهم کند.

به گزارش خبرنگار مهر، استان ۹۱۷ هزار نفری خراسان شمالی با دارا بودن هشت شهرستان، ۱۶۵ هزار دانش آموز دارد.