ایلام- فرماندار شهرستان مهران گفت: مسئولان حج و زیارت برای ساخت هتل مهران کاری انجام نمی‌دهند.

مراد ناصری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: کمتر از دو ماه دیگر به ایام اربعین باقی مانده که در این بین با تلاش مسئولان کشوری و استانی بخش مهمی از مشکلات سال گذشته حل شده است.

وی بیان داشت: یکی از برنامه های مهم استانی و کشوری ایجاد زیرساختهای مختلف در شهرستان مهران بوده که بخشی از کارها محقق شده است.

ناصری تصریح کرد: احداث زائر سراها و هتل یکی از مهمترین برنامه های کشوری در مرز مهران بوده است که در این بین به رغم آماده شدن زمین و تمامی امکانات، هنوز سازمان حج و زیارت پای کار نیامده و کاری برای ساخت این هتل انجام نمی دهد.

فرماندار شهرستان مهران عنوان کرد: در حال حاضر بسیج عمومی در شهرستان مهران و در بخشهای مخلتلف برای ایجاد امکانات و زیرساختهای لازم در شهرستان مهران برای پذیرایی از زوار اربعین شکل گرفته است.

ناصری بیان داشت: یک نگرانی دیگر در خصوص امکانات و زیرساختهای مرز زرباطیه در خاک کشور عراق نیز وجود دارد که به طور قطع پاسخگوی این حجم تردد زائر در کشورمان نیست.

وی اعلام کرد: طبق برآوردهای انجام شده بیش از ۷۰ درصد زائران با جمعیتی بالغ بر سه میلیون نفر در ایام اربعین از مرز مهران به کربالا تردد می کنند.