زنجان- معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان گفت: شهریه مهدهای کودک تحت نظارت بهزیستی استان زنجان در سال ۹۵-۹۴ شاهد رشد ۱۵ درصدی بوده است.

 به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از اداره کل بهزیستی استان زنجان، فرزانه عطایی افزود: با توجه به نرخ تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی و برگزاری جلسه کمیته تخصصی تعیین شهریه این نرخ با تایید و بررسی بهزیستی کشور به همه استان ها ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: کمیته تخصصی تعیین شهریه متشکل از بهزیستی استان زنجان، سازمان صنعت معدن و تجارت و اعضای کانون توسعه و همیاری مهدهای کودک است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان گفت: این افزایش شامل همه آیتم های نگهداری کودکان در مهدهای کودک می شود. 

عطایی هزینه نگهداری، تغذیه و کلاسهای فوق برنامه را از جمله موارد افزایش یافته اعلام کرد ویادآورشد: تمامی مهدهای کودک ملزم به نصب تعرفه شهریه و توضیحات آن در معرض دید مراجعان هستند.

وی ادامه داد: هیچ کدام از وعده های غذایی مهدهای کودک برای ارائه به کودک اجباری نیست و خانواده تنها در صورت تمایل می تواند از برنامه غذایی مهد کودک استفاده کنند و هزینه مربوطه را پرداخت کند در غیر این صورت والدین خود تامین کننده برنامه غذایی فرزندانشان خواهند بود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان از ممنوعیت استفاده از برنج های خارجی در برنامه غذایی کودکان خبر داد و گفت: به دلیل تاثیر منفی برنج های خارجی در روند رشد کودکان به هیچ عنوان از این نمونه برنج ها برای تغذیه در مهدهای کودک استفاده نمی شود.

عطایی اجرای برنامه های فوق برنامه درمهدهای کودک را برای شرکت کودکان اختیاری دانست و گفت: مهدهای کودک در فعالیت فوق برنامه باید از نیروی متخصص رشته مربوطه استفاده کنند که دارای کارت مربیگری یا مدرک کارشناسی مرتبط باشد.

وی اجرای برنامه های هنری چون نمایش خلاق، نقاشی و سفالگری، فعالیت های ورزشی و فعالیت های فرهنگی چون مفاهیم قرآنی و آموزش یک زبان خارجی را از برنامه های فوق برنامه مهدهای کودک برشمرد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان گفت: درزمان حاضر هفت مهدکودک سه ستاره در سطح این استان فعال هستند که با توجه به درخواست مجدد ارزشیابی مهدهای کودک و فعالیت روبه رشد مهدهای کودک این آمار افزایش خواهد داشت.