معاون وزیر کار با اعلام ارائه آموزش‌های مهارتی به ۱.۵ تا ۲ میلیون مهارت آموز در کشور در سال گفت: ۶۰ درصد آموزش دیده‌ها و مهارت آموزان جذب بازار کار می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، کورش پرند با اعلام اینکه بیش از ۶۰ درصد از مهارت آموزان تخصصی کشور جذب بازار کار می شوند، گفت: سالانه یک و نیم تا دو میلیون نفر در ۷۰۰ مرکز ثابت و ۱۴ هزار مرکز خصوصی و سیار کشور آموزش های فنی و حرفه ای را فرا می گیرند.

معاون وزیر کار اظهارداشت: امکانات دولتی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به صورت عادلانه در کشور توزیع شده تا همه مردم بتوانند به صورت مساوی از این آموزش ها بهره مند شوند. پرند افزود: تاکنون بیش از ۶ هزار استاندارد آموزشی در بخش فنی و حرفه ای تدوین و اجرایی شده و فعالیت مراکز آموزشی بر اساس دانش، نگرش و مهارت است.

وی با بیان اینکه سطح آموزش های مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای بالا است، افزود: این مرکز مطابق با استانداردهای بین المللی فعالیت آموزشی دارد. معاون وزیر کار گفت: آموزش ها به تمام افراد جامعه اعم از زنان خانه دار، افراد بیکار، روستائیان، دانشجویان، دانش آموزان، سربازان و سایر قشرها ارائه می شود.

پرند بیان داشت: اکنون سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به عنوان کانون آموزشی در منطقه فعالیت دارد و هنرجویان و مربیان کشور های عراق، تاجیکستان و سایر کشورهای همسایه از فضا و امکانات آموزشی این سازمان استفاده می کنند.