بجنورد- مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی گفت: در کمیسیون های مختلفی که از سوی این اداره کل در بخش های مختلف تشکیل شد، ۱۱ نفر از نیروهای کادر مراکز درمانی به دلیل قصور در ارائه خدمات محکوم شدند.

دکتر بابک سلحشور در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام کاهش پرونده های به نتیجه رسیده در کمیسیون های پزشکی قانونی این استان افزود: در نیمه نخست امسال در این مرکز ۶۹ مورد کمیسیون برگزار شد که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل از کاهش ۳۲ درصدی برخوردار بود.

وی اظهار داشت: از مجموع پرونده های نیمه نخست امسال، ۳۴ مورد مربوط به گواهی های صادرشده از سوی پزشکی قانونی در سطح استان، ۲۱ مورد کمیسیون های روانپزشکی و ۱۴ مورد مربوط به شکایت از کادر درمانی و پزشکان در مراکز درمانی و بیمارستانها بود.

سلحشور گفت: خروجی ۱۴ کمیسیون تشکیل شده در مورد قصور کادر مراکز درمانی و پزشکان ۱۱ مورد محکومیت و سه مورد تبرئه بوده است.

وی برگزاری کمیسیون در بخش پروندهای پزشکی قانونی را ۳۴ مورد، نزاع ۸ مورد، حوادث ترافیکی ۹ مورد، تعیین علت فوت و سقط هر کدام ۳ مورد و حوادث ناشی از کار دو مورد عنوان کرد.

سلحشور اظهار کرد: همچنین کمیسیون تخصصی برای از موضوع کارافتادگی، مرخص های استعلاجی و رابطه سقط و تصادف هر کدام یک مورد تشکیل شده است.