برنامه «اسطرلاب» از سری برنامه های «نقد ۴» با رویکرد علم و دانش در گروه دانش شبکه چهار، سه‌شنبه ها ساعت ۲۳ روی آنتن می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، برنامه نقد دانش «اسطرلاب» با هدف بررسی روند تولید علم در کشور و بررسی موانع موجود که مانع تبدیل دانش به فناوری، ثروت و اقتصاد دانش بنیان می شود، سه شنبه ها ساعت ۲۳ روی آنتن می رود.

مریم فیروزی تهیه کننده برنامه «اسطرلاب» گفت: این برنامه با هدف نقد و بررسی مسیر پیشرفت علم و فناوری به صورت زنده روی آنتن  می رود. قرار است در این برنامه علمی شاخص های تولید علم مورد بررسی قرار گیرد و نقدهایی که به مسیر تولید فن آوری در کشور وارد است تحلیل و بررسی شود.

فیروزی ادامه داد: رویکرد کلی این برنامه علم و فناوری است به همین منظور هر هفته در برنامه از سیاستگذاران و مجریان نظام علم و فناوری برای حضور در برنامه دعوت می شود تا ضمن بررسی روندها و عملکردها، راهکارهایی موثر و درخور توجه به مسئولان، صاحبان علم، دانش و مخاطبان ارائه شود.

وی گفت: مجری این برنامه ندا سپانلو است و در برنامه امشب وحید احمدی معاون پژوهش فناوری وزارت علوم و حمید رضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی حضور خواهند داشت. در بخش گزارشی هم گفتگویی با یوسف ثبوتی چهره ماندگار ریاضیات خواهیم داشت.

برنامه «اسطرلاب» از سری برنامه های «نقد ۴» است که با رویکرد علم و دانش در گروه دانش شبکه چهار تهیه و به مخاطبان عرضه می شود.