بوشهر - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: پدافند غیرعامل در استان بوشهر بومی‌سازی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری پیش از ظهر دوشنبه در دیدار با اعضای کارگروه پدافند غیرعامل با گرامیداشت این هفته، اظهار داشت: توجه به پدافند غیر عامل از مهمترین موارد مهندسی طراحی یک نظام است چرا که موجب پیشگیری از خطرات احتمالی قبل از تهاجم نظامی می شود.

وی با بیان اینکه در گذشته به اصل پدافند غیرعامل در مهندسی معماری بناهای مهم توجه نشده است، افزود: امروز باید با رشد علم و تکنولوژی های جدید پدافند غیرعامل را بررسی کنیم.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه گام اساسی در مدیریت صحیح پدافند غیر عامل آموزش است، بیان کرد: باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق مشکلات طرح‌های نوین را در بخش پدافند غیرعامل این استان رفع کرد.

وی با تاکید بر بومی‌سازی طرح‌ها در استان بوشهر، اضافه کرد: عدم انجام بومی‌سازی طرح‌ها استان را با مشکل روبرو می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با انتقاد از عدم وجود خروجی مناسب در عسلویه، خاطرنشان کرد: عدم استفاده صحیح از زمین‌های موجود، نبود پناهگاه لازم و سیستم حمل و نقل سریع از دیگر مشکلات منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس است.

وی در ادامه بیان کرد: تاسیسات منطقه ویژه اقتصادی برخلاف پدافند غیر عامل احداث شده و با وجود تذکرات متعدد فعالیت‌های جدید نیز با همین روال نادرست صورت می‌گیرد.

صفایی بوشهری گفت: استان بوشهر از لحاظ جغرافیایی، صنعتی و تجهیزات از استانهای مهم کشور محسوب می‌شود لذا فعالیت‌های پدافند غیر عامل باید بر اساس نقشه آمایش جغرافیایی فعالیت کند.