علی ­محمد نظری «سامانه ­های موفق هدایت شغلی و تحصیلی» را تحلیل می ­کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سمینار تخصصی «بررسی و تحلیل سامانه­ های موفق هدایت شغلی و تحصیلی در دنیا» با حضور علی­ محمد نظری، دانشیار دانشگاه خوارزمی برگزار می­ شود. این سمینار یکی از برنامه­ های جانبی همایش «روان‌شناسی مدرسه» است که به کوشش انجمن روان‌شناسی تربیتی ایران تدارک دیده شده است. دانشکده ادبیات دانشگاه علامه طباطبایی روز شنبه، ۹ آبان ماه ۱۳۹۴ ساعت ۱۵ الی ۱۷ میزبان شرکت ­کنندگان این سمینار است. گفتنی است شرکت در سمینار مذکور رایگان است و به شرکت­ کنندگان گواهی معتبر اعطاء می­شود.

علی‌محمد نظری دارنده دکتری مشاوره خانواده، کتاب «مشاوره شغلی: رویکرد کل­نگر» تألیف ورنون جی. زونكر را با همکاری فرشاد محسن‌زاده و علی­رضا بوستانی‌پور ترجمه کرده است. این کتاب برای دانشجویان رشته علوم تربیتی گرایش مشاوره و راهنمایی در مقطع كارشناسی و كارشناسی ارشد به عنوان منبع اصلی درس راهنمایی و مشاوره شغلی (كارشناسی) و نظریه‌ها و روش‌های مشاوره حرفه‌ای (كارشناسی ارشد) توسط انتشارات سمت به چاپ رسیده است.

 کتاب «مشاوره شغلی: رویکرد کل­نگر» ضمن ارائه نظریه‌ها و مدل‌های مشاوره شغلی، به بررسی مشاوره شغلی با تکیه بر رویکرد کل‌نگر پرداخته است. همچنین در این کتاب، مدل‌ها و برنامه‌های مشاوره برای مدارس ابتدایی تا دبیرستان و تحصیلات عالی نیز ارائه شده است و در پایان دغدغه‌های شغلی بزرگ‌سالان معرفی و مؤلفه‌های مشاوره‌ای برای بزرگ‌سالان در فرایند تحول شغلی تحلیل شده است.

علاقه ­مندان می‌توانند جهت ثبت­نام در سمینار به تارنمای انجمن روان‌شناسی تربیتی ایران www.iepa.ir مراجعه کنند.