کرمانشاه- مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از امداد رسانی به ۵۷۷ سیل زده در استان توسط نیروهای این جمعیت طی روزهای اخیر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه، کاووس محمودی با اشاره به بارش شدید باران طی روزهای پایانی هفته گذشته در استان کرمانشاه، اظهار داشت: ۷۳ تیم عملیاتی از برجسته ترین نجاتگران و متخصصان جستجو و نجات در سیلاب به مناطق سیل زده و آب گرفته استان اعزام شدند.

وی تصریح کرد: ۳۵۳ نجاتگر در قالب تیم های عملیاتی با همراه داشتن ۲۵ دستگاه آمبولانس، خودرو کمک دار، خودرو لجن کش و... برای تسهیل در امر کمک رسانی به مناطقی که وضعیت نامساعدتری داشتند اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ۲۹ منطقه استان دچار سیل زدگی و آب گرفتگی شده بود، بیان کرد: مرکز استان، شهرستان بیستون، اسلام آبادغرب، جوانرود و گیلانغرب بیشترین آب گرفتگی اماکن مسکونی و معابر را داشتند.

وی از توزیع ۲۲۸ بسته مواد غذایی و اقلام زیستی دیگر نظیر پتو، موکت، فانوس، والر و ... در بین سیل زدگان خبر داد و گفت: همچنین نیروهای هلال احمر طی این مدت ۱۵۲ نفر را اسکان دادند.

محمودی همچنین از انتقال چند نفر از حادثه دیدگان توسط نیروهای عملیاتی به نزدیکترین مراکز درمانی خبر داد.