بجنورد - در پی تشکیل کمپین حمایت از شهردار بجنورد و انتشار اخباری در خبرگزاری ها و فضای مجازی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: طرح یک سئوال از سوی یکی از اعضای شورای شهر به منزله استیضاح نیست.

رضا فیروزه در گفتگو با خبرنگار مهر، پیرامون این موضوع گفت: جای تعجب است که هنوز طرح سئوال از شهردار که از سوی یکی از اعضای شورای اسلامی شهر مطرح و در جلسه علنی شورا نیز قرائت نشده، موضوع استیضاح شهردار در خبرگزاری ها و فضای مجازی به صورت گسترده ای منتشر شده است.

وی با بیان اینکه وظایف ذاتی اعضای شورای اسلامی شهرنظارت بر عملکرد شهردار و اجرای مصوبات شورای شهر است، افزود: اگر اعضای شورای اسلامی شهر به عنوان نمایندگان مردم در شورا، بر عملکرد شهردار نظارت نکنند و یا از او در مورد برخی از مصوبات سئوال نکنند، پس چه کسی باید این وظیفه قانونی را انجام دهد.

فیروزه با تاکید بر اینکه شهردار با انتخاب و رای اعضای شورای شهر انتخاب شده است و بر اساس قانون این نظارت به عهده شوراست، اظهارکرد: مسئولیت اعضای شورای شهر از زمان انتخاب مردم در انتخابات آغاز و تا پایان مدت این مسئولیت ادامه دارد و تمامی اعضای شورای اسلامی شهر باید طبق قانون به وظیفه خودشان عمل کنند.

وی مطالبات مردم را در مناطق مختلف و یا حاشیه شهر با یکدیگر متفاوت خواند و گفت: در شهر ۲۱۰ هزار نفری بجنورد عده‌ای از عملکرد شهردار راضی و گروهی هایی نیز به عملکرد شهردار انتقاد دارند، بنابراین نمی توان مدعی شد که با نظر شماری از علاقمندان و یا حامیان شهردار، هیچ انتقادی به عملکرد شهردار وارد نیست.

فیروزه که یکی از منتقدان شهردار بجنورد محسوب می شود گفت: در بسیاری از موارد به خاطر عملکرد خوب شهردار از وی تشکر و قدردانی شده اما در برخی از موارد هم نسبت به ایشان انتقاد داشته ایم که این یک امر طبیعی است.

وی افزود: نگاه انتقادی ما به عملکرد شهردار، نگاهی سازنده و در چارچوب ضوابط و مقررات است و تا کنون نیز تلاش کرده ایم تا با یک نگاه سازنده، مودبانه و محترمانه نقطه نظراتمان را برای رفع برخی از مشکلات، به شهردار منتخب شورا منتقل کنیم.   

نایب رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد در ادامه با انتقاد از طرح موضوع استیضاح شهردار با ایجاد کمپین حمایت از وی، تصریح کرد: باید از آقای شهردار این سئوال پرسیده شود که شما که مطلع هستید هنوز هیچ طرح سئوال و یا استیضاحی در جلسه علنی شورا مطرح نشده، چرا به موارد مطرح شده در برخی از خبرگزاری ها و فضای مجازی پاسخ نمی دهید و یا حداقل نظر خودتان را برای آگاهی دوستان و علاقمندانتان در این کمپین، اعلام نمی کنید؟

وی افزود: شهردار بجنورد به قانون شوراها کاملا اشراف دارد و می داند که طرح استیضاح بعد از سئوال از شهردار و با امضاء حداقل یک سوم اعضای شورای شهر، اجرایی می شود؛ و ایشان باید پاسخ دهد که آیا موضوعی با عنوان استیضاح از سوی شورای شهر به ایشان اعلام و یا ابلاغ شده است!؟

فیروزه با بیان اینکه شهردار منتخب شورای شهراست نه منتخب کمپین فضای مجازی، تصریح کرد: طبیعی است چنانچه عملکرد شهردار برای اعضای شورای شهر سئوال برانگیز و یا مواردی بر خلاف قانون دیده شود، شورای اسلامی بر اساس آنچه وظیفه قانونی اوست عمل خواهد کرد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد تاکید کرد: طی هفته گذشته سئوالی از سوی یکی از اعضای شورای اسلامی شهر مطرح بوده که هنوز به طور رسمی در صحن علنی شورا نیز قرائت نشده و امکان طرح و یا مطرح نشدن آن در جلسه شورا نیز وجود دارد.

وی بار دیگر هرگونه طرح استیضاح طی روزها و هفته‌های اخیر در مورد شهردار بجنورد را از سوی شورای شهر رد کرد و گفت: این موضوع شایعه بوده و شورای اسلامی شهر از آن اطلاعی ندارد.