معاون وزیر کار، بیکاری را یکی از معضلات اساسی کشور دانست و گفت: سالیانه ۲ میلیون نفر برای ورود به بازار کار آماده می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، کورش پرند با اعلام اینکه سالیانه ۲ میلیون نفر در حوزه های صنعت، خدمات، کشاورزی و فناوری های پیشرفته آموزش مهارت های شغلی می بینند گفت: سازمان فنی و حرفه ای، آموزش مهارت برای دانش آموزان، دانشجویان، شاغلان، زنان خانه دار، سربازان و زندانیان  و ... را برعهده دارد.

معاون وزیر کار از انعقاد قرارداد همکاری با بیش از ۱۵۰ وزارتخانه، سازمان های دولتی و خصوصی، تعاونی ها و اتحادیه ها برای ارتقای بهره وری نیروی کار خبر داد.

پرند با بیان اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور دارای سند راهبردی مهارت و فناوری است که شامل ۸ راهبرد، ۲۷ سیاست و بیش از ۲۵۰ برنامه است افزود: راهبرد اول این سند حضور در عرصه بین الملل است و در این راستا این سازمان در حوزه بین المللی سياست جدیدی را با عنوان دیپلماسی مهارت مطرح کرده است.

پرند بيان داشت: در راستاي ديپلماسي مهارت، ارائه آموزش هاي مهارتي فني و حرفه اي براي كشورهاي مختلف در بستر سیاسی و به منظور دستيابي به انواع ديپلماسي فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي و انرژي را دنبال مي كنيم.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات کشورهای مختلف ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری است، بیان داشت: کشور ما نیز با مشکل بیکاری مواجه است. پرند با اشاره به اینکه جمعیت کشورمان به ۲ دسته جمعیت فعال و غیرفعال تقسیم می شود بیان داشت: جمعیت بیکار کشورمان، ۲.۸ درصد جمعیت فعال را تشکیل می دهد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه با بیان اینکه یکی از معضلات اساسی کشور بیکاری است افزود: بزرگترین مشکلات کشور در حوزه ایجاد اشتغال پایدار، فرهنگ کار و مهارت آموزی است. وی در ادامه بر ترویج فرهنگ کار و مهارت آموزی تأکید کرد و خواستار همکاری روحانیان سازمان های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این حوزه شد.

پرند به آموزش های مجازی که از سوی این سازمان صورت می گیرد اشاره کرد و در ادامه از اشتغال تعداد قابل توجهی از جوانان در مناطق محروم از طریق آموزش های مجازی خبر داد.