بوشهر - استاندار بوشهر گفت: پدافند غیرعامل در جانمایی پروژه‌های استان بوشهر دیده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی سالاری ظهر یکشنبه در همایش تخصصی پدافند غیر عامل استان بوشهر، اظهار داشت: پدافند غیر عامل در استان بوشهر نقاط قوتش از نقاط ضعفش بیشتر است و با برنامه‌ریزی جامع می‌توان برای اتفاقات، هماهنگی و آمادگی لازم داشت.

وی با اشاره به اینکه سپاه، علوم پزشکی، هلال احمر، تامین اجتماعی و دستگاه‌های استان اقدامات و فعالیت‌های خوبی را در بحث پدافند غیرعامل داشته‌اند، گفت: پدافند غیرعامل برای مصون‌سازی، آمادگی و پیشگیری از اتفاقات با روش‌های غیر نظامی برای محافظت از مردم و امکانات استان است.

استاندار بوشهر با عنوان اینکه استان بوشهر با وجود صنایع‌ عظیم صنعتی و اقتصادی از جایگاه بسیار مهم و استراتژیک برخوردار است، عنوان کرد: برای صیانت از پارس جنوبی و نیروگاه، وظیفه سنگینی داریم و باید در حوزه پرورش نیروهای انسانی در امر مبارزه با عوامل و فرهنگ‌سازی مردم در مقابل با حوادث توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

سالاری گفت: باید در جانمایی پروژه‌ها و تاسیسات مسکونی، رفاهی، اقتصادی کارشناسی‌های لازم پدافند غیرعامل دیده شود.

وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش، دانشگاه و رسانه‌ها نقش جدی را باید در زمینه فرهنگ‌سازی پدافند غیرعامل ایفا کنند، اظهار کرد: هماهنگی دستگاه‌های مختلف در زمان بحران یکی از مهمترین عوامل کاهش تلفات مالی و جانی خواهد بود.