سنندج- مرحله استانی دهمین دوره مسابقات بزرگ قرآنی جوانان مساجد کشور با عنوان مدهامتان ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد صبح امروز یکشنبه در صحن جدید مسجد جامع سنندج آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، جشنواره بزرگ قرآن با نام مدهامتان به همت دبیرخانه دائمی جشنواره های فرهنگی و هنری جوانان مساجد کشور و با مشارکت شورای عالی قرآن، شورای توسعه فرهنگ قرآنی، معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد، ستاد اقامه نماز، شبکه قرآن و معارف سیما و رادیو قرآن هرساله در سراسر کشور برگزار می شود.

۸۰ نفر از اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد در مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات مدهامتان برگزیده و به مرحله استانی راه پیدا کردند و این تعداد امروز در رشته های مختلف باهم به رقابت می پردازند.

مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان صبح امروز در حاشیه برگزاری این دوره ازمسابقات در جمع خبرنگاران به اهداف برگزاری جشنواره اشاره کرد و گفت: شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه‌مند به قرآن و فرهنگ غنی اسلام و کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در قالب ایجاد رقابت سالم از جمله اهداف برگزاری مسابقات مدهامتان است.

کامل گلباغی حضور پر نشاط‌ اعضای کانون‌ها در فعالیت‌های قرآنی ملی و بین‌المللی، ترغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه‌ای فعال در امور قرآنی، آشنایی بیشتر مردم و مسئولان با استعدادها و ظرفیت‌های قرآنی موجود در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، کشف و شناسایی استعدادهای موجود در امر تفسیر قرآن در بین ائمه جماعات مساجد را از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات ذکر کرد.

وی بیان کرد: مسابقات مدهامتان در رشته های قرائت، حفظ، اذان، ترتيل، تفسیر، مفاهیم قرآن و نهج البلاغه، تصحیح قرائت حمد و سوره و اذکار نماز برگزار شده است.

وی اظهارداشت: حسین عبدالملکی، منوچهر گرامیاری، فرید عزت‌پور، اسماعیل تمهیدی، زاهد مرادی داوری بخش برادران و  و ژاله حیدری‌مقدم و شایسته درویشی داوری بخش خواهران را در این دوره از مسابقات برعهده دارند.

مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان ادامه داد: منتخبان مرحله استانی همزمان با سوم آذر با برگزیدگان سایر استان ها در مرحله کشوری در اصفهان با هم رقابت خواهند کرد.