بجنورد- رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی گفت: دراصلاح فرهنگ عمومی جامعه نباید به صورت جزیره ای عمل کرد بلکه باید همه دستگاه مشارکت داشته باشند.

حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی ظهر سه شنبه در نشست خبری که در محل دفتر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، افزود: نقش فرهنگ در توسعه و پیشرفت هرکشوری برکسی پوشیده نیست، چراکه فرهنگ به عنوان ریل حرکت سایر سیاست ها است.

وی اظهار کرد: باید به زیرساخت های فرهنگی شامل عقلانیت، اخلاق و حقوق توجه شود و در اسلام نیز برای این سه موضوع استدلال های لازم وجود دارد.

امام جمعه بجنورد با تاکید بر اینکه با اصلاح چارچوب های فرهنگی اسلامی سایر مهندسی ها در جامعه شکل می گیرد، افزود: باید جامعه را براساس مهندسی فرهنگی و نظام مند به پیش برد.

حجت الاسلام یعقوبی اظهار داشت: فرهنگ عمومی سکوی پرش مردم به سوی پیشرفت و توسعه جامعه است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه متاسفانه فرهنگ نماز در مدارس کمرنگ شده است تصریح کرد: در مدارس آنطور که باید به نماز اهمیت داده نمی شود و آموزش و پرورش باید به این امر بیشتر توجه داشته باشد.

مدیریت کشور باید فرهنگ محور باشد

دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی نیز در ادامه این نشست گفت: راهبرد اساسی دشمن با نظام اسلامی راهبرد فرهنگی است و حاکمیت باید نسبت به فرهنگ ورود داشته و بی تفاوت نباشد.

حسین ثابت قدم افزود: مدیریت کشور بایستی فرهنگ محور باشد چراکه اجرای این نوع مدیریت، می تواند برای سایر مدیریت های اقتصادی و ... نیز موثر است.

وی گفت:در خراسان شمالی پتانسیل های بسیاری برای انجام اقدامات فرهنگی وجود دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی اظهار کرد: در هریک از شهرستان های استان ۱۰آسیب جدی توسط شورای فرهنگ عمومی شناسایی شده که با برنامه ریزی های لازم، به این آسیب ها پرداخته خواهد شد.

به گفته وی بیشترین آسیب های شناسایی شده در استان پرخاشگری، طلاق و اعتیاد است.