سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از وقوع آتش سوزی در یک کارگاه بزرگ مبل سازی در بزرگراه آزادگان خبر داد و گفت: با تلاش چند ساعته آتش نشانان این آتش مهار شد.

سید جلال ملکی در گفتگو با خبر نگار مهر درباره جزییات عملیات نفسگیر آتش نشانان گفت: ساعت ۱۰.۴۲ امروز آتش سوزی در یک کارگاه بزرگ مبل سازی در بزرگراه آزادگان محله مرتضی گرد به سامانه ۱۲۵ اعلام و ماموران سه ایستگاه آتش نشانی به همراه تانکرهای آب، خودروهای فوماتیک و تنفسی به محل حادثه اعزام شدند.

وی  گفت: آتش سوزی در یک کارگاه مبل سازی در ۲ طبقه به وسعت یک هزار مترمربع اتفاق افتاده بود که محل آتش سوزی از داخل ساختمان به صورت غرفه غرفه تقسیم شده بود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه در محل آتش سوزی تعداد زیادی چوب، شاسی های مبل و حتی سیلندرهای گاز و بشکه های شیمیایی وجود داشت گفت: آتش شعله ور بود به گونه ای که از زیر سقف ها به بیرون زده و به سرعت در حال گسترش به اطراف بود.

وی با اشاره به اینکه محل آتش سوزی کامل مسقف بود خاطرنشان کرد: دود زیادی محل آتش سوزی را فراگرفته بود و آتش نشانان در میان شعله های آتش و دود وارد عملیات شدند و در ابتدا برای کاهش دود مجبور شدند بخشی از سقف این کارگاه را بشکافند.

ملکی افزود: آتش نشانان در یک عملیات سخت و دشوار پس از ساعت ها تلاش موفق شدند در ساعت ۱۳.۲۵ آتش را مهار و خاموش کنند.

وی اضافه کرد: کارشناسان سازمان آتش نشانی در حال بررسی علت وقوع این آتش سوزی هستند.