بوشهر- مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر از توسعه آموزش‌های مهارتی برای روستائیان این استان خبر داد.

عبدالرسول کارزونی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه آموزش و ارتقای مهارت روستائیان از عوامل اساسی تقویت و پایداری توسعه روستایی است، اظهار کرد: توجه به آموزش‌های مهارتی جوانان روستاها همواره در دستور کار فنی و حرفه‌ای استان بوده و تاکنون کارهای خوبی در این حوزه انجام شده است.

وی افزود: برگزاری چنین دوره‌هایی نقش تاثیرگذاری در مهاجرت معکوس جوانان به شهرها برای یافتن شغل دارد.

کازرونی بر ضرورت برگزاری دوره‌‌های آموزشی كشاورزی، صنعت و خدمات ضروری ویژه روستائیان تاکید کرد و گفت: در شش ماه سال جاری قریب به هزار و ۳۰۰ نفر از روستاییان استان بوشهر آموزش‌های مهارتی را در ۳۳ حرفه آموزشی در قالب ۸۱ دوره فرا گرفته‌اند که تلاش داریم تا پایان سال این رقم افزایش یابد.

وی در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌هایی برای آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای در سطح استان دارید، تصریح کرد: در شش ماهه نخست سال جاری یك میلیون و ۱۶۰ هزار نفر ساعت آموزش توسط آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای این استان به متقاضیان ارائه شده است.

کازرونی ادامه داد: این آموزش‌ها در قالب ۲۳ رشته و در ۱۴۸ حرفه اجرا شده كه عمده این آموزش‌ها در بخش خواهران بوده است.

افزایش آموزش‌های مهارتی در دشتی

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان دشتی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: این مرکز در ۱۰ رشته و ۴۰ حرفه آموزشی برای برادران و خواهران در زمینه‌های صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ مشغول آموزش مهارت به جوانان شهرستان است.

احمد آبروان افزود: در شش ماهه اول سال ۹۴ در بخش‌های ثابت، اصناف، روستایی، عشایر، جوار دانشگاه، پادگان و زندان در مجموع ۱۳۰ هزار نفر ساعت عملکرد آموزشی داشته‌ایم که تلاش داریم تا پایان سال به ۲۲۰ هزار نفر ساعت برسد.

وی ادامه داد: مرکز فنی و حرفه‌ای دشتی این آمادگی را دارد در صورتی که امکانات رفاهی شامل خوابگاه و رستوران تجهیز شود این رقم را دو برابر افزایش دهد.