عوامل برنامه «بچه های مردم» با اشاره به ویژگی های این برنامه بیان کردند که «بچه های مردم» قصد نصیحت و شعار دادن ندارد و می خواهد حرف های نوجوانان را بیان کند.

مجتبی احمدی تهیه کننده برنامه «بچه های مردم» که شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۶:۴۰ از شبکه یک سیما روی آنتن می رود درباره اتاق فکر این برنامه به خبرنگار مهر گفت: ما اتاق فکری داریم که از ۱۲ نفر تشکیل شده است و در آن از دکترای روانشناسی و جامعه شناسی گرفته تا نوجوانان نخبه و موفق پایین شهری حضور دارند. حتی در این اتاق فکر نوجوان شکست خورده ای داریم که از جنوب شهر تهران است و جامعه شناس و روانشناس ما با او صحبت می کند تا به آسیب شناسی مسایل و مشکلات افرادی مثل او بپردازد و راهکارها در برنامه ارایه شود. 

این تهیه کننده با اشاره به اهمیت این برنامه عنوان کرد: تمام متن های برنامه ما با محمد احسانی مدیر شبکه یک هماهنگ می شود و او هر بار جویا می شود که موضوع برنامه چیست و با مجریان برنامه صحبت می کند.

احمدی با اشاره به بازخوردهایی که از برنامه گرفته است، بیان کرد: من امروز می توانم به برنامه نمره قبولی بدهم که یک دلیل آن بازخوردهایی است که از مخاطبان گرفته ام. ما به احترام عزاداری ها در ایام محرم بخش نمایشی برنامه را تعطیل کرده بودیم و حالا چند روز است که این بخش دوباره فعال شده است و در این مدت مخاطبان زیادی به ما پیامک می زدند و از این بخش سوال می کردند که همین نشان می دهد نمایش ها مورد توجه قرار گرفته بوده است.

تهیه کننده برنامه «بچه های مردم» با اشاره به ویژگی های این برنامه عنوان کرد: نصیحت نکردن، مفرح بودن و جذاب بودن حرف اول این برنامه است و امیدوارم این شاخصه ها همیشه با برنامه باقی بماند.

در ادامه محیا اسناوندی مجری برنامه «بچه های مردم» نیز با اشاره اجرای این برنامه نوجوانانه بیان کرد: من ۲۴ سال دارم و شانسم این است که چندان از سنین نوجوانی فاصله نگرفته ام. از طرف دیگر تاکنون اکثر برنامه هایی که اجرای آنها را بر عهده داشته ام به نوجوانان تعلق داشته است و این باعث شده است که نوعی اشراف در این زمینه داشته باشم.

وی از اینکه خودش نیز یک خواهر ۱۷ ساله دارد یاد کرد و گفت: به نظرم یکی از ویژگی های نوجوانان این است که هر روز با مسایل زمان و عصر خود آپدیت می شوند و شاید به اولین نرم افزارهای روز دنیا آشنایی داشته باشند. بنابراین می طلبد که من هم به عنوان یک مجری نوجوان بتوانم همیشه به روز و جستجوگر باشم.

اسناوندی با اشاره به کتاب هایی که برای آگاهی کاری خود مطالعه می کند، بیان کرد: از میان کتاب های غیر درسی بیشتر مجلات نوجوانان را می خوانم و کتاب های روانشناسی را دوست دارم. به هرحال من باید به عنوان مجری مطالعه زیادی داشته باشم و به متن هایی که نویسنده و تهیه کننده در اختیار من قرار می دهند بسنده نکنم. زمانی هم که با اشراف به موضوع مورد نظر به برنامه می آیم، می توانم اجرای بهتری داشته باشم و چالش کنم. با آگاهی حتی می توان بداهه پردازی کرد و مثال های برنامه را براساس آنچه که خودم درگیر مسایل شده ام بیان کنم.

همچنین فاطمه جان نثاری یکی از نویسندگان برنامه «بچه های مردم» درباره متن هایی که در برنامه نوشته می شود، گفت: قبل از اینکه برنامه روی آنتن برود ما روی مسایل و دغدغه های نوجوانان فکر می کردیم و سرفصل هایی را هم انتخاب کردیم تا به موضوعات مورد نظر بپردازیم.

وی در واکنش به اینکه برنامه های نوجوانان گاهی به کلیشه و قالب های معمول این برنامه ها نزدیک می شوند، اظهار کرد: ما سعی کردیم در این برنامه از شعار دادن و نصیحت کردن دوری کنیم و در هر جمله ای که نوشتیم همه مخاطبان را در نظر بگیرم و خود را جای آنها بگذاریم. خود من هنگام نوشتن سعی می کنم از شخصیت درونی خود جدا شوم و با توجه به دغدغه هایی که در نوجوانان می شناسم همذات پنداری کنم.