رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از برنامه های این دانشگاه برای افزایش دانشجوی خارجی با ایجاد شعبه بین الملل این دانشگاه در دیگر کشورها خبر داد .

دکتر علی اصغر پیوندی صبح امروز از غرفه مهر در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها بازدید کرد و در گفتگو با خبرنگار مهر درباره افزایش ارتباطات بین المللی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: مرحله چهارم طرح تحول سلامت در حوزه آموزش است و یکی از بسته های مهم آن بین المللی شدن دانشگاه ها است. 

وی افزود: انتظار از دانشگاه بزرگی مانند دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی که رتبه اول یا دوم را در کشور دارد این است که در این زمینه فعال شود .

پیوندی ادامه داد: از قبل ارتباطاتی با کشورهای اروپایی و آمریکایی داشتیم که آن را افزایش داده ایم ولی تمرکز ما در حال حاضر بر شروع راه جدید از کشورهای منطقه است.

وی خاطرنشان کرد: کشورهای آسیای میانه ،عراق، لبنان و افغانستان و منطقه اقلیم کردستان در عراق از مناطق نزدیک ما هستند. ارتباطات با این مناطق نزدیک تر است و ما به این دید نگاه می کنیم که این ارتباطات در مرحله اول منجر به افزایش ارتباطات فرهنگی می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: این باعث می شود که دانشگاه ما در رتبه های جهانی ارتقا یابد البته ما نیم نگاهی هم به ارتباطات با مراکز پیشرفته اروپایی و امریکایی داریم و با منعقد کردن تفاهم نامه  تبادل دانشجو و استاد امیدواریم با این ایده ای که شکل گرفته در دو سال آینده نتیجه عملیات خوبی ارایه کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بالغ بر ۱۴۰ دانشجوی خارجی دارد که بیشتر از کشورهای حوزه آسیای میانه، عراق، لبنان، حوزه جنوبی خلیج فارس و تعدادی نیز  از کشورهای  اروپایی هستند که در برابر ۱۳ هزار دانشجویی که این دانشگاه دارد ۱۴۰ دانشجو تعداد زیادی نیست. 

پیوندی تاکید کرد: در تلاش هستیم با افتتاح شعبه بین المللی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در دیگر کشورها، سرعت ورود دانشجویان خارجی را به دانشگاه خودمان افزایش دهیم .