زمان برگزاری نشست های تخصصی جشنواره فیلم «کوتاه تهران» با حضور استادان ایرانی و خارجی اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست های تخصصی جشنواره فیلم «کوتاه تهران» در دو بخش حضور فیلمسازان ایرانی با محوریت سینمای تجربه گرا و برگزاری نشست های بین المللی با حضور استادان خارجی برگزار می شود.

برنامه نشست های این جشنواره به شرح ذیل است:

نشست «تاثیر سینما از تجربه‌گرایی در هنرها» با حضور احمد الستی (کارشناس زیبایی‌شناسی در سینما) و شادمهر راستین (فیلمنامه‌نویس)، روز پنجشنبه، ۲۱ آبان از ساعت ۱۵:۴۵ الی ۱۹:۱۵ در سالن شماره ۳ برگزار می‌شود.

همچنین نشست «خاستگاه‌های اجتماعی شکل‌گیری سینمای تجربه‌گرا» با حضور ناصر فکوهی (نویسنده و فارغ‌التحصیل انسان‌شناسی سیاسی) و محمدرضا اصلانی(فیلم‌ساز، مستندساز و استاد دانشگاه) در روز جمعه ۲۲ آبان از ساعت ۱۵:۴۵ الی ۱۹:۱۵ در سالن شماره ۳ برگزار می شود.

نشست «جایگاه ذهنیت و ناخودآگاه در سینمای تجربه‌گرا» نیز با حضور محمد صنعتی (روان‌پزشک، روان‌تحلیل‌گر، استاد دانشگاه و نویسنده) و تورج منصوری (مدرس، تهیه‌کننده، تدوین‌گر، کارگردان) در روز شنبه ۲۳ آبان از ساعت ۱۵:۴۵ الی ۱۹:۱۵ در سالن شماره ۳ برگزار می‌شود.

این نشست‌ها در راستای تقویت جایگاه سینمای تجربه‌گرا و معرفی مبانی نظری و شناخت خاستگاه‌های آن و همچنین بررسی نمونه آثار تجربه‌گرا برگزار می‌شود. در این نشست‌ها به ظهور و حضور جریان‌های تجربه‌گرا در هنرهای گوناگون از جمله معماری، نقاشی، موسیقی، ادبیات، تئاتر و درنهایت سینما اشاره شده و درباره تفاوت‌ها و شباهت‌های آن صحبت می کنند.

همچنین، نشست‌های تخصصی بین‌المللی با حضور آرنه برو و شارلوت میک مایر از دانمارک با همکاری معاونت فرهنگی و آموزش انجمن سینمای جوانان ایران در ایام سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران برگزار می‌شود.

نشست تخصصی «فیلمسازی یک‌نفره» با حضور شارلوت میک مایر در روز یکشنبه ۲۴ آبان، از ساعت ۱۷:۴۵ الی ۱۹:۱۵ در سالن شماره سه برگزار می‌شود. همچنین نشست تخصصی «زبان شخصی فیلمساز» با حضور آرنه‌برو در روز دوشنبه ۲۵ آبان، از ساعت ۱۷:۴۵ الی ۱۹:۱۵ در سالن شماره سه برگزار می‌شود.

آرنه‌برو متولد ۱۹۷۹، فارغ‌ التحصیل فیلمنامه‌نویسی و کارگردانی از مدرسه ملی فیلمسازی دانمارک  است. شارلوت میک مایر نیز متولد ۱۹۶۸، فارغ‌التحصیل کارشناس ارشد علوم اجتماعی، روابط بین‌الملل و رسانه است. وی مستندساز و عضو هیات داوران موسسه نمایش فیلم بیروت است.

سی ‌و ‌دومين جشنواره بين‌المللی فيلم كوتاه تهران از تاريخ ۲۰ تا ۲۶ آبان ماه در پرديس سينمايی چارسو، برگزار می‌شود.