معاون صدای رسانه ملی راه اندازي راديو «اربعين» را گامی برای انعكاس هرچه بهتر راهپيمايی عظيم اربعين برشمرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نسرين آبرواني معاون صداي رسانه ملي گفت: با نزديك شده به  اربعين حسيني (ع) و به منظور پوشش هر چه بهتر اخبار و اطلاعات حضور گسترده زائران در اين اجتماع عظيم، معاونت صداي رسانه ملي، شبكه راديويي جديدي را با عنوان «راديو اربعين» از شنبه راه اندازي مي كند.

وی افزود: ارسال گزارش‌هايي از اين مراسم باشكوه، گفتگو با عزاداران حسيني (ع) و انعكاس حال و هواي آنان، روايت واقعه بزرگ عاشورا براي شنوندگان و ارائه آخرين اقدامات دستگاه‌ها و نهادهاي خدمت رسان از جمله محورهاي اصلي راديو اربعين است. همراهي با زائران ميليوني هموطن و ديگر زائران فارسي زبان و همچنين اطلاع رساني لحظه به لحظه و پوشش مداوم همه اخبار و اطلاعات و مطالب مربوط به تجمع ميليوني اربعين در كربلا و تداركات لازم در طول راهپيمايي از اهداف اين راديو است.

وي با اشاره به محتواي معارفي، گزارشي، خبري و كارشناسي راديو اربعين افزود: اين راديو از ۱۸ روز قبل از اربعين يعني ۲۳ آبان به صورت رسمي كار خود را آغاز خواهد كرد و دو روز بعد از همايش بزرگ اربعين حسيني به كار خود پايان مي‌دهد.

آبرواني گفت: پخش اين راديو ۲۴ ساعته است و در مسائل اجرايي، خدمات دستگاه‌ها و نهادهاي خدمات‌رسان به زائران را منعكس و نكات لازم در اين سفر معنوي را نيز در قالب اخبار و گزارش هاي مختلف اطلاع‌رساني مي كند.

اين راديو از ۲۳ آبان تا ۱۳ آذر روي موج اف‌ام رديف ۹۵ و نيم مگاهرتز در تهران و استان‌هاي مرزي كشور و همچنين روي DVBT براي مخاطبان كل كشور و بر روي اپليكيشن تلفن همراه براي مخاطبان در اقصي نقاط دنيا پخش خواهد شد.