همدان- معاون پژوهشی دانشگاه پیام نور کشور بااشاره به سال جاری که از سوی رهبری «سال دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی» نام‌گذاری شده است، گفت: برگزاری همایش میرسیدعلی همدانی از مصادیق بارز همدلی است.

به گزارش خبرنگار مهر، کریم نجفی شامگاه چهارشنبه در آیین افتتاحیه همایش میرسیدعلی همدانی بابیان اینکه این همایش بین‌المللی برای یادبود و تجلیل از مقام شامخ علمی و عرفانی، عالم نامدار میرسیدعلی همدانی برگزارشده است، اظهار داشت: از شورای هماهنگی برگزاری همایش بینالمللی، نماینده ولی‌فقیه در استان، مدیر حوزه علمیه همدان، استاندار همدان، معاونان استاندار، شورای علمی روسای دانشگاه بوعلی، دانشگاه آزاد و سایر افرادی که در برگزاری این همایش همکاری کردند تشکر می‌کنم.

وی افزود: سال گذشته از سوی رهبری به‌عنوان سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» مطرح شد و در آن سال تصمیم گرفتیم یکی از مؤلفه‌های فرهنگی را تجلیل از مفاخر فرهنگی سراسر کشور قرار دهیم.

معاون پژوهشی دانشگاه پیام نور کشور بابیان اینکه دانشگاه پیام نور با ۴ هزار عضو هیئت‌علمی و ۷۵۰ هزار دانشجو از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های ملی کشور است، گفت: پیشنهاد رئیس دانشگاه پیام نور این بود که «میرسیدعلی همدانی» را معرفی کنیم چراکه این عارف بزرگ در هند و تاجیکستان بیشتر از همدان شناخته‌شده است.

نجفی ادامه داد: با هماهنگی‌های انجام‌شده این همایش در ماه‌های گذشته شکل گرفت و این در حالی است که سال۲۰۱۵  از سوی یونسکو به نام «میرسیدعلی همدانی» نام‌گذاری شده است.

وی با اشاره به سال جاری که از سوی رهبری «سال دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی» نام‌گذاری شده است، گفت: برگزاری همایش میرسیدعلی همدانی یکی از مصادیق بارز همدلی به شمار می‌رود.

معاون پژوهشی دانشگاه پیام نور کشور عنوان کرد: تشکیل شورای سیاست‌گذاری و کارگروه‌های ۱۱گانه تخصصی، طراحی پایگاه اطلاع‌رسانی با بیش از ۲۵ هزار نفر بازدیدکننده، طراحی پوستر و ارسال به دانشگاه‌ها، مراکز علمی پژوهشی و حوزه‌های علمیه، دیدار شورای سیاست‌گذاری همایش با آیت‌الله جوادی آملی، اطلاع‌رسانی گسترده، سفر اعضای شورای سیاست‌گذاری به تاجیکستان، چاپ کتاب «میر همدان» با قلم پرویز اذکایی، داوری و گزینش مقالات، نام‌گذاری و افتتاح مجتمع میرسید علی همدانی به همت آموزش‌وپرورش ازجمله اقدامات انجام‌شده است.

نجفی ادامه داد: نواختن زنگ مدارس استان در روز افتتاح همایش، نام‌گذاری یکی از چهارباغ‌های همدان به نام میرسیدعلی، رونمایی از تندیس میرسیدعلی همدانی و چاپ چهار ویژه‌نامه تخصصی به همت دبیرخانه و برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی از دیگر برنامه‌ها بوده است.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه مشترک صنایع‌دستی ایران، تاجیکستان و پاکستان، گفت: همچنین تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه کولاب به همراه سفیر تاجیکستان در تهران امضا شد.